grave yard shift, missade jobb och bonusjobb...

Igår hade Livegen AB lyckats lura ner mig till Schenkers nattetid..

Och med handen på hjärtat var det riktigt angenämt...:)

Samma tråkiga arbetsuppgift, men i lugnt tempo, med enorma uppehåll när jag kunde sitta och slappa i lunchrummet samt trevligare arbetskamrater (de sistnämnda beror inte på att nattpassets anställda var jätteroliga utan att de inte var hetsiga och direkt otrevliga som de andra) lägg där till 50 spänn mer i timmen så förstår läsaren att jag ska be chefen om fler nattpass..;)

Mycket utav natten ägnades åt telefonerande och SMSande...

Snacka med Bjuvsligan en halvtimme tills JB-s mobil fick slut på batteri... sen hade de andra inte telenor och alltid roligare å snacka om ingenting, om man inte betalar för det..;)

Sen ringde Hot Shot och fylleböla om sitt ex... hon ursäkta sig några gånger för att hon "störde" men sa att det inte var någon fara.. alltid roligare att snacka med kvinnovarelser än att stirra in i en vägg..  Sen som jag utvecklade, är det ju bättre å ringa mig när jag inte gör någonting, än att störa de andras fylleslag..:) Sen att jag alltid blir glad av å höra min egen röst men inte är schizofren  gör ju det desto trevligare när folk ringer å snackar av sig..;)

CNFB/ (DSF)  fick sig några SMS eftersom hon gnällt att jag aldrig hör av mig... Sen blev hon tokbitter för att jag hörde av mig... underhållning på hög nivå..;)

Paper Boy filosoferade över livet och kom fram till att jag borde använda en mer direkt hållning när tjejer ringer å bölar om saker "Sluta böla och kom hit och knulla" jag replikerade med det totalt orimliga i att folk ska komma ut till ett skitigt lager på Ättekulla mitt i natten för att sexa med undertecknad, sådan sex appeal har jag inte riktigt..;) Sen sa han emot sig själv när jag sa åt honom att få Fotografen i säng.. "nej jag vill inte riskera att bli av med en vän, det är det inte värt"

Några timmar telefontid, och några ton lådor senare var natten till ända och jag begav mig av hemåt...

Väl i bingen fick halva världen för sig att jag inte förtjäna att sova...

Först ut var kvinnan som ringde och meddela att jag inte fick jobbet som bankkassör på nordea.. med tanke på att jag äntrade intervjun med en ackumulerad bakfylla från en hel Helsingborgsfestival kom beskedet inte som en chock direkt, men kändes bull å bli väckt så...

Somna om, en timme senare ringde en Nisse och sa att söndagens match att döma var inställd... inget dömande i kväll å inget på söndag med andra ord... tråkigt läge för min stackars plånbok...

Tredje gången ringde en stockholmska och erbjöd ett jobb som verka för bra för att vara sant.. 400 spänn i näven och en middag mot att man satt en kväll på Scandic och diskuterade matkoncept... För att ta reda på att jag tillhörde rätt målgrupp ställde hon sen frågor i en halvtimme... höll på att skjuta mig i foten men det löste sig... Den 19onde bär det till Scandic för att kolla om det verkligen var sant..;)


// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0