Möte med feodalherren och efterlängtad comeback...

Igår var jag inne på Livegen AB:s kontor för en arbetsintroduktion till de nästföljande veckornas otroligt stimulerande arbete som tidningsutdelare...

Först och främst dela de ut kläderna... en lökig T-shirt och en otroligt lökig Jacka (förmodligen den fulaste jackan mänskligheten skådat, och jag är ingen klädsnobb) sen för the record betona de att de vill ha jackan tillbaka efter de två veckorna... Fasen också jag som ville ge den till en hemlös..:P

Sen höll högsta hönset för Helsingborgskontoret, Feodalherren (?) ett kort anförande där han spänt stod i en hörna och med inlindade ordalag beskyllde hela församlingen för att vara lata myglare, men att sånt skulle han sätta stopp för typ... Sen betona han vikten av att ha en massa skitjobb i CV-t för att få ett riktigt jobb i framtiden.. trodde han på det själv...

Sen kom platsutdelningen när ställen vi skulle stå på delades upp... En kille och en riktig THFY pingla  blev utplacerade framför seven eleven... Döm om hans besvikelse när feodalherren sa "ja men du ska stå där vecka 33, och du (Syfta på THFY) ska stå där vecka 34... nu behöver vi någon som kan stå där både veckorna, så ni är två utanför  seven eleven"

Hade lovat 1744 att jag skulle dela ut tidningar tillsammans med honom så satt lugn i tio sekunder utan å röra en min i väntan på att någon annan i rummet skulle ta den uppenbara möjligheten att ge det ett försök...  men ingen gjorde det, och då insåg jag att det måste vara meningen att jag skulle satsa..;)

Så vecka 34 är det dags för ett jävligt svårgenomförd charmoffensiv mot en 10 poängare igen... slutar av outgrundlig anledning aldrig lyckligt, men bättre att försöka, misslyckas, och tjäna pengar på kuppen, än att försöka sig på samma projekt vid annat tillfälle och gå back en massa..;)

I går kväll ringde GC över mig och Chewie till Grannen (jävla dåligt nick med tanke på att hon var min Granne på Bryggaregatan å inte här, men de andra två namnen jag kom på som ersättningsnamn skulle orsaka en diplomatisk kris...) Efter att sin vana trogen ha tafsat på oss båda gjorde han det enda raka och gick upp i skytteligatopp, efter att ha sexat med en Isländska som såg ut som en polska... Om henne kan inte allt för mycket sägas, förutom det paradoxala att vi trodde hon gjort en bröstförstoring, medan hon själv påstod att hon hade gjort en bröstförminskning....

Idag gjorde jag en efterlängtad domarcomeback i damreservserien som är precis lika usel som den låter... Om den genomsnittlige spelaren kan sägas att de hade Chewies bollkontroll och känsla men inte alls samma våldsamma spelstil vilket var tur, för annars hade det blivit minst fyra röda kort och eventuellt en ambulans...;)

En av tränarna sa det bäst när jag beskrev en tidigare damreservmatch jag dömt

Mastern: Jag minns en tidigare damreservmatch jag dömde... ena laget låg under med 0-2 sen tog de in stjärnan från A-laget med tio minuter kvar, hon sprang förbi alla och när matchen sluta hade hon vänt till 3-2...

Tränare: Jo jag vet, Funderar på att ta in *glömt namnet* från Stattenas A-lag... fast klart hon hade nog inte sprungit förbi några spelare direkt, men hon hade kunnat skjuta från halva planen istället..

Om min egen insats kan intet sägas då ingen hade några synpunkter varken bra eller dåliga...

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0