selektivt minne och PFL-s svar...

Idag var det sista dagen på att dela ut tidningar... var allmänt segt men en rätt lustig grej hände... Jag skulle ta msnen till grabben jag jobba med mellan måndag och onsdag ifall vi skulle ta en öl ute någon dag eller liknande... När jag såg msnadressen kom jag på att vi jobba ihop en vecka 2003... Nu är det ju inte världens sensation att man glömmer bort någon som det var så längesen, men rätt lustigt att det var just msnadressen som triggade minnet..:P

Idag dök PFL-s svar upp i mailboxen... Ett mail där han uppenbarligen inte hade läst mailet vi skickade till honom...

"Hej Mastern och 1744
 
Jag har nu suttit och skrivit igenom dokumentet och ni kommer att få del av de ändringar jag vill göra imorgon em, så får ni ta ställning till dem. Det jag vill be er att göra är att om ni vill godta mina ändringar så är det bara att acceptera dem...annar så MÅSTE ni godta ändringen för att sedan ändra det än en gång i dokumentet så jag ser vad ni har ändrat och från vad.
 
Jag har rätt mycket synpunkter, det är mest småändringar, men det finns direkta sak fel, där det hävdas saker i teorin som inte stämmer. + att ni har klippt bort källhänvisningar vilket gör att vi plagierar i vissa delar. Detta är rätt alvarliga saker så jag behöver nog dagen imorgon på mig för att korrigera. Skicka vänligast ett sms eller ring mig när ni har kollat igenom det som jag ändrar.
 
 
För övrigt så tycker jag INTE att det är ok att skicka det till handledare utan att kolla med mig först. Jag har laggt ner mycket arbete i onöndan nu, och jag vill inte göra det igen, som ni säkert förstår.
 
I övrigt får jag tacka för att ni tog handledningen och för att ni har tagit er tid för att skriva.
 
Hälsningar
 
PFL"

Rätt intressanta synpunkter från en karaktär som vägrade att rätta sig efter de synpunkter som handledaren gav oss... Ett väldigt irrationellt beteende då dessa i princip var av slaget "kandidatuppsats för dummies" och därmed enklaste vägen mot att klara det... Sen lyser den nedlåtande attityden rakt igenom hela texten, men han tror sig fortfarande ha koll...:P

Sen kom nästa mail där han hade läst mailet vi skicka honom där han koppla att vi fullständigt sket i honom...  och då kom flippen..


"Jag såg nu att ni har ändrat i uppsattsen igen
 
Jag bad Niclas om att ni inte skulle ändra något utan att säga till!!!!!
 
Jag kommer att skicka den version som jag har arbetat med...så får ni göra om de ändringar som ni har gjort sen senast igen!!!
 
Jag har nu laggt ner minst 20 timmar på det här sen senast...... detta är alltså inte godtagbart!!!
 
Och jag la ner mycket tid  på den tidigare versionen jag skickade innan..... Jag ÄR med i denna grupp, och jag vill ha ett finger med i spelet på slutprodukten, speciellt då det finns uppenbara brister i den som den är nu.

Kort...Ni får kolla igenom och godta, sen ändra..sen kan jag titta på det. "


Rätt fascinerande att mannen vars besserwisserattityd drog ner oss i IG träsket på fullaste allvar tror att vi bryr oss...

Det gjorde vi sannerligen inte, utan skickade in vår version till betygssättning..;)

Nu finns det tre tänkbara svar i Fallet PFL

1: Låta bli å svara... Varför diskutera något med en person som det verkligen inte går att diskutera med och som har helt verklighetsfrämmande ideer, (exempelvis att vi skulle betala hans resor till skolan)

2: Försöka sig på en diplomatisk utväg vilket förefaller totalt hopplöst

3: Skicka som svar att är han inte nöjd med vad vi har åstadkommit så kan vi stryka hans namn så får han lämna in sin egen version bäst fan han vill..

låter läsarna säga sitt..;)

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0