Tisdagsklubben, med 1744

I natt var jag och den ädle 1744 och förärade tisdagsklubben ett besök.. För en gångs skull följde vi alkoholprofilens rekommendationer och stannade vår alkoholintag vid ca 1,0 promille (Tre starka groggar med Kapten Morgan och cola, hans ande  var god ikväll).

Innan utgången hade Mastern försökte agera relationsexpert/ klagomur via msn... Förvisso kan det tyckas vara en lika bra idé att fråga Mastern om relationer som att fråga någon ur McDonaldsligan (folk som hoppat av gymnasiet för å jobba på hamburgarrestaurang) om karriärsråd...

Oavsett vilket kan en sådan konversation sluta på två sätt...

  • Gnällspiken/ den som behöver råd, Kallar undertecknad för en puckad och okänslig knöl som inte giter sätter sig in i gnällspikens totalt ointressanta pseudoproblem
  • Den frågande tackar undertecknad för mina synpunkter och för att jag tog mig tid att sätta in i problemet, och önskar mig framgång i mina egna relationer 

Ikväll var rörde det sig om det andra fallet, och känns alltid mycket skönare när folk visar uppskattning för den möda man lägger ner...


Besöket på Cardan kan annars sammanfattas med följande punkter

  • Skön housemusik, även om den på övervåningen var för hög musik, min öron tjuter fortfarande
  • Blev muckad på av en blonderad klen fjollig sak, lärt att av tidigare misstag och hånlog bara mot honom och gick därifrån, senare på kvällen åkte fjollan ut efter att ha startat ett annat bråk
  • För en gångs skull var vårt utseende inte uppenbart otillräckligt... då dök ett annat problem upp i bilden... Att vi var för fulla för att tänka klart, och för nyktra för att gå på instinkt... så här såg de två lirarna grövsta misstag ut...

    1744: Två snygga brudar börjar snacka med oss i kön... I stället för att verka festlig och trevlig beslöt sig vår älskade sidekick för att fråga ut dem om deras utbildning, samt konstatera att folk som inte gått högskolan är puckade... De blev inte direkt bittra men det öka inte direkt deras attraktion till oss söta lirare..

    Mastern: En lagom snygg brud börja snacka med Mastern: Efter ett tag dök följande sekvens upp... Mastern: Jaha stack dina polare ut å rökte... Brud: ja det gjorde dem.. Mastern: Och du ska också ut?  Brud.. Jo det vore väl en tanke... Mastern: Jaha, jaja, men lycka till med rökandet, så ses vi kanske sen...

    Läsarna får rösta givetvis rösta vem som tabba sig mest...;)
  • Blev bjuden på en drink av jätten (En snubbe vi mötte där inne som var mycket längre än oss, eftersom det är ovanligt mingla vi en bunke med honom) för att han hade fått ett ragg å ville fira typ... Efter att ha druckit halva fråga jag "Beställde du in alkoholfritt eller har jag kört för hårt med absinthen på sistone?" Jätten "Äh det är klart det är sprit i den, du får nog ta det lugnt med absinthen..."  jo det är nog så....
  • 1744 var på det bästa utgångshumör han skådats i på länge... Soft...

// Mastern


Kommentarer
Postat av: Tysken

Det utgångshumöret kan du tacka DJn för...han pumpade upp hela dansgolvet...och återigen mitt debattinlägg som jag vill ha kommentarer på: Varför inte köra detta konceptet under hösten? Tempel är väl en given location för att hämta in sådana DJs...glassig design, bra dansgolv, och fina drinkar...



Det blir Carribean nights i Helsingborg!

:)

2008-08-07 @ 12:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0