allmän bitterhet och säsongsavslutning för flaskan...

Vid denna tiden borde jag egentligen sova, och gjorde det också, tills min mobil började pipa och ha sig... Attans!

De senaste dagarna kan sammanfattas med en allmän bitterhet, som uppstod i två huvudsakliga faktorer...

Fyllebitterhet som hängde kvar sen i torsdags

Att Chewbacca fick till det med en snygg tjej...

Fyllebitterheten är inte så jävla mycket att orda om... Blir man bitter på fyllan händer det ibland att bitterheten hänger kvar några dagar tills den släpper...

Att polare får till det med snygga brudar är väl ett dubbelsidigit mynt, dels är man glad för att det går bra för ens vänner, dels är man besviken för att den egna prestationen är undermålig.. Viktigt är dock att inte stirra sig blind på vad omgivningen presterar utan att fokusera på den egna prestationen... Känns annars som världen är allt för full av bitterfittor som hellre ser att polarna misslyckas istället för att själva lyckas, men död åt Jantelagen!

Nåväl i fredagsnatt satt jag helt fredligt och spelade data när ett fetto som var tänd på Chewbacca men som inte fick tag på honom (eftersom han var upptagen annorstädes) dök upp.. Med sig hade hon min beundrarinna Sexhelaren/Dumskallen (Läsaren får rösta om vilket namn som är bäst passande, Sexhelaren har med att hon hette "Sexual Healing" på MSN och skicka lite porriga bilder, Dumskallen syftar å andra sidan på den totala bristen på intelligens) Att dras med två fulla brudar tre på natten när man är nykter och tänkte sova är inte så jävla hett, men å andra sidan finns det värre saker i livet... Det mest fascinerande var Sexhelaren/Dumskallen satt och var allmänt bitter hela kvällen för att sen dagen efter skicka ett SMS med innehållet "Det var ju trevlig att träffas i natt, hoppas du tyckte detsamma"  Vilket bara gjorde mig allmänt konfunderad...

Lördagen inleddes annars med att någon snygg främling skrev på spraydate att min presentation var helt rubbad... Det kan jag väl förvisso hålla med om att den är, (Jag bad Tysken skriva den, och den är lite speciell, men man måste ju utmärka sig) men likväl förbaskat bittert med oförutsedda och omotiverade skrevsparkar... (För den som vill läsa presentationen, sök efter absinthmastern på spraydate) Sen bar det av till av till Asiens Pärla där jag var sjukt sugen på att käka sushibuffé.. Jag betala i kassan för att konstatera att all sushi var slut och den enda som återstod var sunkig Thaimat som legat för länge i byttorna... Jippi!

Sen var det dags för lördagsinnebandyn... Brorsan lekte i vanlig ordning väderkvarn men denna gången råka han svinga mig med full kraft på smalbenet med klubban..  När jag reste mig efter denna smäll, blev jag lack och börja slå på honom helt välmotiverat.. Lite senare paja mina skor (Som jag bara haft några månader) jävla dålig tajming, de har hållit för länge för att bara byta, men mycket kortare än vad det borde ha hållit...

Efter innebandyn kom Tysken och Chewie förbi... När Tysken fick reda på att Chewie skulle på returmatch, drog han i klassisk missunnsamhet/ Jantelag till med "ja men om hon är snygg så hon säkert korkad bla bla bla etc" . Detta fick mig att lacka ur totalt, vem fan är han att döma folk som han inte träffat utan några som helst bakgrundsfakta... Sen tycker jag att tuffa ord ska vägas upp av egna prestationer, och där har han inte rosat marknaden direkt...

Nåväl Chewie stack på sin returmatch, och Tysken som insåg att han för kvällen var en persona non grata stack hem... Då kom Rock Star och Piraten förbi... Rock Star var jävligt sugen på en säsongsavslutning för flaskan och påsen och hänvisade till våra lysande prestationer på Magaluf.. Det dära med lysande prestationer på Magaluf kändes väldigt främmande eftersom mina främsta prestationer på Magaluf, var att dra på fula danskor, bli utslängd från strippklubbar, samt få en hög mobilräkning pga SMS med omotiverat fylleböleri... Men samtidigt så var det trevligt med lite positivt engagemang så jag var inte främmande till förslaget.. Piraten försvann rätt tidigt ur bilden men jag och Rock Star körde en runda om Tivvan och Cardan.. Tivvan var allmänt bull, men Cardan var bättre och undertecknad (och till viss del även Rock Star) ägna sig åt att limma på de snyggaste tjejerna på stället... Det positiva var att damerna dansa med oss och inte bad oss dra åt helvete.. Det negativa var att de verkade föga intresserade av relationsfördjupning..

Sen när jag var hemma igen ringde Sexhelaren/Dumskallen och bjöd över sig själv på lite relationsfördjupning... med tanke på Chewies enastående prestationer var jag sugen då jag hellre förlorar månaden på poäng (snygg brud VS medelmåttig brud)  än på Knock Out... När hon inte dök upp ringde jag hennes mobil för att konstatera att den var avstängd... "Jävla osis" tänkte jag och nanna kudde istället.. Sen dagen efter fick jag ett SMS... "Jo min mobil dog, så jag väntade utanför ditt hus men kunde inte komma in, så jag stack hem"  Varför inte bara ringa på porttelefonen? Hur dum får man bli... Sinnessjukt...

Idag var det återigen familjemiddag hemma hos päronen... Alla var bittra på något.. Morsan var bitter för att min morfar hade skickat ett oändligt långt och bittert brev (handskrivet sådant, av innehållet att döma, som höglästes, uppenbarligen skrivet på fyllan) Helt uppenbarligen hade han blivit rippat på arvet efter sin syster (Tantens Styvdotter hade sett till att röja undan testamentet, och fått ett gåvobrev skrivet av tanten några dagar innan dennes död, när denne var hög på morfin) och ville att morsan skulle processa om det hela i domstol.. Morsan i sin tur fattade inte varför hon skulle processa om detta i domstol när hon inte några anspråk på arvet i alla fall, vilket ingen annan heller verkar förstå... Efter å ha hört detta ältas i några timmar, kom Rock Star som en skänk från ovan när han körde mig tillbaka till stan (Han skulle repa)

De var allt  (imponerad av den som kommit så här långt)

// Mastern



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0