Fylleslag i Lund..

Igår var jag inviterad till Lund på fylleslag... En gammal klasskamrat ,South, från gymnasiet stod som arrangör till detta evenemang... I vanliga brukar jag inte festa i Lund, men hade ytterligare en anledning att hörsamma kallelsen, att mitt frikort på Skånetrafiken gick ut om några veckor och det vore dumt att låta det förfaras...

för att variera mig så lukta jag inte på påsen igår, utan avsmakade dess innehåll istället... måste säga att jag föredra att lukta, för smaken var allt annat än behaglig.. Sen la jag ner en halvliters flaska fulvodka i jackfickan och begav mot tåget till Lund stad... På tåget ägna jag resan åt att snacka med främlingen som satt mitt emot mig... Rent spontant känns det som det naturliga mötet mellan främlingar är allt för kyligt i Sverige, det är en kulturell särart som jag inte tror gör folk lyckligare.. Jag menar varför sitta tysta och bara stirra in i väggen när människan egentligen är en social varelse? Tror samhället hade varit bättre om folk vore mer öppna!

Nåväl, väl framme i Lund så visa det sig föga otippat att jag inte kände särskilt många på plats... Det är väl inget problem i sig men alltid roligare med lite nära folk omkring sig... hur som helst.. Satt med Von Rosen och kompani och spriten rann lite väl lätt, först rann halvlitern ner, sen gick det ner några groggar till vilket fick som konsekvens att jag blev lagom stupfull.. Sen bar det av till någon nattklubb i som låg i närheten... 

På något oklart sätt börja jag hångla med någon tjej, och kom till och med hem till henne... men sen skulle hon tillbaka till nattklubben, samtidigt och jag blev av med henne samtidigt som det visa sig att min grejer var hemma hos henne... Så var vakten lagom hotfull och så vidare... klart neråtgående kurva för kvällen helt enkelt... Nåväl till slut så hitta jag fanskapet och kunde hämta mina grejer och bege mig åter till South... En titt på Skånetrafikens hemsida antydde att tåget skulle gå hem vid 4 så beslöt mig för att ta det...  nu visa sig detta var helt felaktigt och det jävla tåget gick 4.51 istället.. Av att sitta själv packad på en regnig station mitt i natten föder bitterhet, så återtog en gammal dålig vana, att skicka böliga fylleSMS... Hot Shot var värst drabbad, och fick det tveksamma nöjet att få ett 1600 tecken långt böleri SMS..

En fara när jag skickar böleriSMS på fyllan är att det mitt språk inte blir kasst, och att det därför är omöjligt för läsaren att koppla hur jävla packad jag är.. Skulle säga att det är en styrka som blir en svaghet, det är starkt att kunna skriva felfri svenska i alla situationer, men det försvårar för mottagaren att få en begriplig bakgrundsinformation (Att koppla hur mycket jag pimplat)

Pga gårdagens alkoholintag så blev det inget gym idag, men däremot fick jag en Atletico Madrid matchtröja hemskickad från ett spelbolag jag satte in pengar på tidigare... De kändes fint, inte primärt för att jag gillar Atletico Madrid utan för att jag vet att officiella matchtröjor är snorigt dyra att köpa in..;)

// Mastern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0