Intelligenshöjning hos Brorsan, skolarbete med Ölhävaren..

Idag så fick jag ett samtal av min lillebror... Hans intelligens (eller iaf studieresultat) hade höjts avsevärt i de betyg han hade fått hem idag... Från en föga smickrande notering drog han nu till med 225 poäng eller i runda tal hälften G och hälften VG... Inga hisnande höjder, men inte något att klaga på direkt...

Idag så var det annars skolarbete med den tredje gruppmedlemmen i vår fiktiva affärside... Han skicka ett SMS där han ändrade mötestid från 11 till 12 för att sen dyka upp vid 1300.... tämligen skumt beteende men uppenbarligen lever han enligt klyschan att fint folk kommer sent.. Hur som helst blev vi nästan klara så nu förväntar jag mig att Förebilden får tummen ur röven och fixar till allt under lovet så att vi spikar VG på uppgiften..;) Gav även den tredje gruppmedlemmen en möjlighet att välja vad han skulle heta i bloggen, men han kunde inte komma på något på rak arm..

Eftersom den främsta egenskapen hos honom som jag kan urskilja, är att han tokdominerade ut mig och Draken på ölhävning häromåret... (Vi tävlade i att svepa halvlitersglas, han var klar när jag och Draken hade kommit halvvägs) så blir det uppenbara valet att döpa honom till Ölhävaren..:) Eftersom det är en rätt skön grabb så bjöd jag in honom till provspel med Allstars till nästa säsong eftersom vi har vakanta platser att fylla...

Sen var det lite störigt, för jag skulle egentligen dratt hem till honom och festat förra helgen, men så skulle han höra av sig och gjorde inte det..  Idag fick jag reda på orsaken till hans glömska och insåg att jag skulle tagit mig samman och ringt... ajja lätt att vara efterklok..

Först en dammsugning av lägenheten, sen en löprunda i skogen innan det bär av till Baloo för årets sista GH3 lir... soft..:)

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Jag vill läsa mer om en kille som Den tjocka plastfäktaren! Är du en som uppfyller önskningar?

Se det som en julklapp till alla oss ivriga läsare

2008-12-20 @ 08:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0