Oberörd av skalvet...

Tidigare idag blev jag notifierad att det varit det kraftigaste skalvet i Sverige på hundra år och att väggarna hade skakat... Lustigt nog märkte jag inget av detta i morse när jag sov i godan ro, så det måste rört sig om bra vibrationer..;)

Vidare snackade herr Förebild vidare och hävdade att dagens jordskalv hade varit en femma på Richterskalan och att skalvet som hade orsakat Tsunamikatastrofen hade varit en sexa... Rent spontant kändes detta sjukt osannolikt då det skulle innebära att en av de mest förödande naturkatastroferna i modern tid bara vara 10 gånger kraftigare än det som drabbade Skåne i morse...  Lite efterforskningar visade dock på Tsunamikatastrofen hade uppmätts till 9,0 medan dagens skalv hade uppmätts till 4,7... På grund av den logaritimiska skalan innebar detta att tsunamiskalvet var dryga 10000 gånger kraftigare, vilket lät mer rimligt..;)

Sen har Tysken blivit blockerad på MSN också.. bakgrunden var att han drog till med uttalandet "Ja det som skiljer mellan dig och mig är att folk lyssnar på mig, Jag är som en profet, alla lyssnar på grund av min otroliga människoinsikt"

Att han kostade på sig att vara spydig kan jag leva med. Den totala bristen på självinsikt är dock skrämmande och för tankarna till någon form av sjukdom..  För let's face it: Grabben drar jättelånga förvirrade monologer där har han ändrar sig hela tiden och drar helt rubbade slutsatser...
Åhörarna har då två alternativ:
1: Att be honom hålla käften och skärpa sig, som det händer att man gör när öronen blöder
2: Att låta honom hållas av ren artighet.. Detta kan ingalunda misstolkas som ett genuint intresse, då ett sådant hade lett till en dialog och inte en monolog..

Vad gäller den påstådda människokännedomen väljer jag att citera en anonym källa "Tysken Människokännedom?! Den mannen hade inte ens kunnat förstå sig på en spyfluga"

Nåväl nu blir det snart semester... och en avsevärt mycket längre semester för öronen är att vänta

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Tyskens kusin

Hej,



jag har fått kännedom om att du pratar skit om min kusin här på bloggen. Han har samtidigt sagt till mig att han inte känner igen dig i det du säger om honom och han vet om att du egentligen uppskattar honom som vän. Han ställer sig frågan och det har han öppet beklagat sig om ifall han borde ställa upp för dig som vän efter detta kränkande utlåtande du skrivit. Ifall du inte känner dig träffad av hans kommentarer eftersom vi känner oss träffade av att han inte trivs med dig som vän så får du lov att betrakta detta som jag skrev som icke intressant...



//Kusinen

2008-12-17 @ 02:28:37
Postat av: TantBruno

Meningsuppbyggnaden är inte unik längre, skriver hela släkten lika dant ?

2008-12-18 @ 18:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0