Parodin fortsätter, nya kuddar, onödiga frågor...

Blockeringen av Tysk har lett till en av de största såpoperaparodier i modern tid...

Först försökte mannen med den otroliga människokännedomen konspirera med Chewbacca mot undertecknad... Chewbacca var dock allt annat än intresserad av att lägga sig i bråk som inte angår honom.. Då lär han ha dragit till med att Chewie kunde fara och flyga eftersom Tysk minsann var vän med både Draken och DOT och detta kunde GC intyga... Denna formulering innehöll tre uppenbara logiska kullerbyttor i en mening.
1: Tysken och Draken är inte direkt vänner, även om de inte heller är ovänner
2: Tysken och DOT ogillar varandra
3: Sannolikheten för att GC och Tysk skulle snacka med varandra är minimal med tanke på att Tysk varken har hans nummer eller MSN..

Att lyckas med tre logiska kullerbyttor i samma mening är rekord även för Tysken vilket givetvis förtjänar en gratulation!

Men parodin stannar inte där.. Föregående inlägg hade kommenterats av signaturen "Tyskens kusin" Jag sitter här i en allmän funderingsvånda... Har människan blivit schizofren och tror han är sin kusin, eller drar han in sina kusiner som aldrig träffat någon av oss, att lägga sig i hans egna konflikter.. Frågan är vad som är värst... Personligen hade jag låtit luren ligga några veckor för att sen eventuellt styra upp..:P

Dagen har även innefattat inköp av nya kuddar... Jag drog mig till minnes att miss November klaga som fan på kuddarna... När man får kritik bör man väga argumenten och göra en objektiv bedömning om den är rättfärdigt och min visdom sa att hon hade helt rätt i sin kritik... Alltså lyckades jag en månad senare med att köpa nya..;)

Fick idag reda på att en tjej jag brukar snacka med på MSN hade haft ragg de senaste fyra månaderna... Och visst unnar jag henne det, för hon är trevlig och söt tjej... Det jag stör mig lite på är att hon inte bara kunnat säga det, de gånger jag frågat om vi skulle hitta på något... Jag menar det känns bättre att få svaret "Nej jag har redan ragg, men tackar som frågar" istället för att höra några krystade förklaringar om att man är upptagen och har mycket att göra osv. Jag menar med det förstnämnda alternativet är det ingen diss utan bara ett konkret svar.. Men om man får nej till svar utan den kunskapen tror man att man gjort något fel, fast man inte har gjort det, vilket är störigare...

Nåväl finns värre saker i livet

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Miss augusti

Du vet, du behöver inte umgås med honom om du inte vill. Och han behöver inte umgås med dig. Uppenbarligen vill han ha en ursäkt. Vilket är upp till dig. Men eftersom ni småbråkat så länge jag kan minnas (augusti) så anser jag att ni inte är några vidare kompisar. varför ni frenetiskt håller fast i varandra kanske är oförmågan att skaffa nya vänner? Eller är jag helt ute och cyklar? Bara en tanke.

2008-12-18 @ 09:43:00
Postat av: Tysken

Till Miss Augusti:



Här en punktlista över följande saker som kanske kan vara till information till dig att veta om:



1) Påståendet i rad 2 är - korrekt och verifierat av mig!



2) Påståendet om kullerbyttor är falskt och borde kritiskt granskas - även här får Martin underkänt på tentamensuppgiften!



3) Jag anser mig varken bättre eller sämre än någon...han misstolkar mig alltid...man får lov att göra fel och jag är inte smartare än någon för det finns säkert smartare folk ute i världen än både min och Masterns gemensamma hjärnkapacitet (frågan är om han inser det???)!





Slutsats: Borde Mastern och Tysken vara vänner trots allt?



Det får ni se i såpopera inlägg 3...där Tysken går på dass och skiter för att Mastern pratar för mycket skit! :)









2008-12-18 @ 17:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0