Baksmälla. anstalter och Släktträffar...

I måndags skulle jag på en anställningsintervju angående ett jobb som kassapersonal vid Nordea... Det gick troligtvis inte så värst bra med tanke på att hela helgens baksmälla hade ansamlats till måndagen vilket fick mig att känna mig mindre kry... Faktumet att jag tagit en returmatch ute i Lussebäck halva natten gjorde inte sitt för förbättrandet av det allmänna hälsotillståndet..:P
En sak som dock talar till min fördel är att jag jobbat för academic work tidigare utan å få sparken..;)

På tisdagen fick jag ett samtal från student consulting om att jag hade fått tidningsutbärningsjobbet.. så nu kan jag glida runt med 1744 på stan i två veckor i fula kläder och låtsas att jag arbetar... chill
Det som var mindre chill var att de ringde mig och ville ha ner mig till Schenker logistik samma dag... tänkte göra en jämförande analys med ICA anstalten så var på.....

Jag konstaterade att jobbet var tyngre än ICA anstalten och att där var för varmt( Det sistnämnda har troligtvis bara med nuvarande vädret att göra dock) fördelen var att man slapp den psykologiska belastning som ICA-s ackordssystem bidrar med... summa summarum... ungefär samma elände...

Idag ska det tydligen vara släktträff hemma hos mig... Hur tveksam jag än är över nöjet att träffa gamla stofiler kan det nämnas på en gång att det har uppenbara fördelar...

Dels kom morsan förbi och städade, och dels sponsrar hon med maten..:) Varför hon inte bara förlägger släktträffen hemma hos sig själv är bortom min fattningsförmåga, men skönt med relativt välstädad lägenhet..

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0