Lökig kondition och tursam HIF vinst...

Tidigare idag bar det av till Löpslingan med 1744 och Chewie för att löpa den lagom jobbiga distansen 5 kilometer... Jag satte upp måltiden 25 minuter för gruppen eftersom det är relativt snabbt utan att för den skull vara mördande för undertecknad... 2325 senare kom jag i mål och konstaterade att antingen hade jag supit bort för mycket kondition i Spanien eller så var 5 kilometer en för lång distans för min träningsnivå....

Hur som helst sen kom chocken att 1744 och Chewie kom i mål samtidigt på 27 blankt.... till råga på allt anklagades Chewie för att ha fuskat och tagit genvägar, ett påstående jag varken kan bekräfta eller förneka eftersom jag hade bättre saker för mig än att söla... För 1744 kan resultatet ändå ses som en framgång vilket inte gäller för Chewie, som i sina egna ögon är ett djur och en sexmaskin och en sådan förutses väl ändå ha en viss kondition?

Sen bar det av till Olympia och spana fotboll... Av det jag kunde bedöma var den nye Finnen ett jävla felköp då han var nästan lika dålig som sopmålvakten som dock hade en jävla tur idag.... För när han hoppa rundor som en cirkusapa och såg dum ut istället för att bara ta bollen, så blev motståndarmålet som är den uppenbara konsekvensen av ett dylikt beteende underkänt... Bara att tacka och ta emot både för HIF och för mitt tips... Skönt å se HIF som trea i tabellen, även om Kalmar ser sjukt starka ut för tillfället...

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0