Poesitajm..

För att glädja alla läsare med min poetiska förmåga publicerar jag härmed mina två senaste verk, med olika inriktning så passar både emos och romantiker... mycket nöje

Ett fjärran ljus?


Såg solen gå ner bortom fjärran horisont

Smälte in och försvann som en ofrivillig kamelont

Inte ens skuggan av nyhet på min kärleksfront


Tog min tillflykt till fjärran länder

I hopp om att kunna ta ödet i egna händer

i en dröm om en välsignelse ödet sänder


Vandrade runt i en natt så ljum

Spritruset gjorde min personlighet skum

Plötsligt befann jag mig i ett stort tomrum


I detta började jag gråta

Tårarnas kanaler gjorde mina kinder våta

En känsla av att ödets synder inte skulle förlåta


Plötsligt kom jag till en insikt

Spriten hade mina sinnen svikt

Och sig åt den mörka sidan vigt


Sökte efter en annan väg att mina känslor besinna

Men utan vägvisare var den svår att finna

Den väg där jag skulle komma åter och vinna


I fjärran såg jag ett sällsamt ljus

Så stillsamt liksom vågornas brus

Kanske var denna vägen till frid i sinnenas hus.


//////////////////////////////////////////////////



Min största skatt:


Låg och chilla på stranden

Jag var så lycklig att jag fann den

När vi lämnat lätta spår i sanden


Hon hade visat sig i all sin skönhet och prakt

Som ett ypperligt bevis på ödets goda makt

Nu dansa vi genom skymningen i en unison takt


Duka upp en filt under månens klara sken

Sandkorn på bara ben

Händer som smeker över hud så len


Det var en afton full med glädje och skratt

Dina ögon och ditt leende var min största skatt

Och de uppfyllde mitt sinne denna förtrollande natt


Älskade till stearinljusens brinnande sken

Vår kärlek var så sann och så ren

En stund att minnas tillbaka sen


De var en natt både ljum och het

Så förtrollade likt en evighet

Det var en av de bästa jag vet


Somna stilla till ditt leende

Ett av ödets bästa skeende

En känsla evigt etsad i mitt inre seende.


// Mastern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0