Upp och ner vänd dag...

Igår var en dag när allting föreföll att vara upp och ner vänt... Inte nödvändigtvis av ondo dock...

Dagen började med att jag blev väckt av Porttelefonen, där 1744 och Vodkakungen från Sicilien (hädanefter VFS) ville ut och springa... så ut i löpslingan bar det av för en halvmils löpning på tom mage...

Efter denna sträcka avverkad hade det du kunnat vara skönt med frukost men då skulle vi iväg på en intervju för jobbet att dela ut XTra (vilket förefaller vara en chill sysselsättning under sommardagar) Vanligtvis brukar ett två veckors skitjobb föranleda en kort intervju (för att ta reda på att den sökande inte är direkt olämplig) så döm om min förvåning när det rörde sig om värsta korsförhöret som varade i säkert en halvtimme....

Eftersom det var 1744-s födelsedag, bar det av till hans moders sommarhus i Lerberget för att fira denna... Även här rörde det sig om en upp och nervänd ordning... För enligt hemlandets traditioner (?) Så delades det först ut 14 sorters kakor och två sorters tårta för att sen äta middag två timmar senare... Eftersom jag inte ätit något tidigare under dagen fick det bli två tallrikar fulla med kakor till lunch vilket föranledde att jag knappt orkade äta någon middag...

Efter middagen delades spriten ut... Jag och VFS var allt än lugna med spriten så 1744 blängde lagom på oss för att vi drack upp all hans sprit, men lite får man leva med när man får så fina presenter (Av mig fick han en bok vid namnet "Tyskungen" med ett stort järnkors på framsidan)

Lite gladare blev han dock sen när vi gjorde en snabbsejour in om HQ för att spä ut blodet i alkoholomloppet med absinth... Undertecknad insåg sina begränsningar och rörde inte sörjan i sitt dåvarande fylletillstånd men VFS hade inte samma självinsikt vilket ledde till att absinteh kom upp lite senare, lyckligtvis inte hemma hos mig..:)

Sen bar det av till Cantina där det olyckligtvis var helt folktomt... så gänget splittrades åt alla håll och kanter så jag blev kvar själv, vilket fick mig att inse att en hemgång nog var det enda raka... Då inträffade nästa helt upp och nervända händelse... En nykter(?) tjej ringde mig tre gånger och böla loss om livet...  sånt ska bara inte kunna hända..:) Det vanliga scenariot är att jag ringer å bölar loss på fyllan men jag var inte på bölhumör överhuvudtaget..:)

Parkeringsvakt åt HAIS idag? Check
En pizza på Olympia pizzeria för att orka med eländet? Check
Solglasögon på? Check

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0