Estland World tour...

De senaste dagarna har jag som bekant varit på en resa... så här kan den summeras...

Onsdagen
 
Bilfärd till Stockholm.. Av någon oförklarlig anledning så valde morsan att lägga sig bakom en lastbil och puttra i 90 kilometer i timmen under hur lång tid som helst... förutom att det var jävligt segt att ligga å puttra bakom en lastbil i en evighet, väcktes en annan fråga: "Vad fan tror lastbilschauffören om någon ligger bakom honom mil efter mil på motorvägen?" 

Väl framme i Stockholm checka vi in på ett hotell, de var inte så flashigt som morsan hade beskrivit det, men inte heller sunkigt... Helt okej med andra ord...

Tanken var sen att vi skulle till kungsträdgården å se Sverige Ryssland, men där var fullsatt så fick se den på puben.. inte mycket å se förresten, Sveriges trötta gamla gubbar blev helt utspelade... Till deras försvar slog den röde ryssen ut de flygande holländarna i kvartsfinalen (igår kväll)...

Torsdagen

Brorsan envisades med att han vill göra ett EQ test (emotionell intelligence) så jag tog mig besväret att finna ett åt honom... http://www.queendom.com/tests/access_page/index.htm?idRegTest=1121 Givetvis blev hans resultat inte alltför lyckat (81).. Jag lyckades lyckligtvis klå honom med rätt mycket utan att för den skull glänsa... (100)

Sen bar det av till kungliga slottet å spana runt... Det var väl en rätt trevlig upplevelse och framförallt känns det relevant att ha sett det kungliga slottet om man är svensk och bor i Sverige... Brorsan som är kulturens och kunskapens beskyddare satt dock bara å tjurade utanför slottet och åt glass..

Sen var det båten där föräldrarna hade köpt kombinationsbiljett med sammanlagt 5 buffer på 3 dagar... vågen lockar inte alltför mycket den närmaste veckan med andra ord... i övrigt kan båtresan som sammanfattas som rätt tråkig då jag drog ner snittåldern med sjukt mycket... när till och med morsan sa "Fan jag känner mig yngre än de flesta på båten" så kan läsaren dra sina egna slutsatser (morsan är 57)

När morsan läste mitt horoskop för dagen stod det "Ditt kärleksliv kommer bli väldigt lyckat och fullt tillfredsställande" som jag replikerade med "ja för fan, på denna båten kommer det inte bli någon kärlek inte, och det är jag mer än väl nöjd med"

Fredagen

Vi landsteg i Tallinn på morgonen... Syftet med besöket var tvådelat... att vara kulturella samt att handla...

Gällande kulturbiten kolla vi runt på en massa byggnader. Morsan var lyrisk och snackade om hur vackra alla byggnaderna var... Brorsan var tokbitter och gnällde om att till och med Bjuv var vackrare... Jag konstaterade mest för mitt inre sinne *Har jag inte sett allt det här förut på massa andra platser? *

Sen bar det av till en medeltida restaurang för å käka medeltida mat och medeltida öl kryddat med örter.. De var en annorlunda upplevelse, inte så värst gott måhända men kul ändå... Sen för att stilla broderns blodlust stack vi å kollade ett tortyrmuseum... Han kunde dra många paralleller till sin favoritfilmer och detta besök var höjdpunkten på hans resa (Saw och annat skräp)

Slutligen köptes en massa cigaretter och fulsprit med hem... förvisso röker jag inte, men är det billigt så kan man alltid använda dem som en alternativ resurs...

lördagen

Båten tog ett kortare stopp på Åland, och vi tog tillfället i akt att åka på en bussrundtur... Inte särskilt spännande men nu kan man kryssa av Finland på listan över besökta länder...;)
Sen var det bilfärd hem... Remarkabelt var att jag inte körde en kilometer varesig på dit eller hemvägen...men kändes inte som det fanns någon anledning att insistera eller ens föreslå en sådan lösning..:P


// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0