missriktad överambition...

Fick beskedet om att uppsatsen var underkänd idag... Jag hade kunnat ägna hur mycket utrymme som helst över att gnälla om detta, men nöjer mig med att konstatera att livet inte alltid är rättvist, och att en del motgångar krävs för att man ska uppskatta framgångarna...

Bland kommentarerna vi fick var det framförallt en som kändes intressant att ta upp, nämligen att vi genom en missriktad överambition hade fått allt att bli skit istället... I just det här fallet kan inte den missriktade överambitionen skyllas på mig eller tysk utan Dalholm får helt ta på sig ansvaret för detta fel...

Men med handen på hjärtat känns det ofta som jag har helt missriktade överambitioner så att jag i slutändan inte presterar ett skit... Särskilt känns detta igen från ens kärleksliv, där ambitionsnivån ofta är på tok för hög, vilket bara leder till pannkaka...

Slutligen vill jag säga att det finns värre saker att bli underkänd än i skolan... Uppkörningen är väl ett typexempel på underkännande som var sjukt ångestframkallande... För då var det båda mödan och framförallt pengarna som oroade... Nu är det bara mödan som besvärar, men det känns ändå som något man kan förlika sig med... Tänkte ta en lång semester från skolan i tankarna och styra upp skolan i början av augusti, 19e augusti ska det nya arbetet vara inlämnat så dumt att börja för tidigt...

Funderar på bjuda upp till fest i helgen... var länge sen det var rejält med folk vid HQ så känns lägligt nu...

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0