problematiska klädinköp, oväntat lugn match, förlorat odds men nöjd ändå...

häromdagen drog jag med Chewbaca för å kolla kläder... det var lättare sagt än gjort..för de kläderna som finns i butiken ser ut ungefär som de jag har hemma så fann ingen anledning å köpa några... Saknar helt den egenskapen som många tjejer har de vill säga förmågan att bli helt förälskad i ett plagg som ser ut ungefär likadant som någonting man redar har hemma... Fördelen med denna avsaknade egenskap är att den sparar mig pengar, nackdelen är att jag alltid har samma kläder..

en som dock har genen för onödiga inköp är 1404... Igår ältade han två saker han så gärna ville köpa (tigga till sig av sina rika föräldrar) en mobilmodell där skillnaden mot hans nuvarande är att knapplåset sitter på sidan, samt en bärbar MACbook... Angående mobilen faller det på sin orimlighet att köpa en ny, om den nuvarande är två månader och fungerar, angående datorn låter Mac ologiskt med tanke på att grabben mest sitter där å spelar i alla fall.. Det sistnämnda gick tydligen att lösa genom att köra Windows på Macen vilket är ologiskt som fan då man i så fall betalar dubbelt så mycket som om man bara köper en vanlig dator på direkten...

Var iväg och dömde en P15 match (Kullavägen- Eskilsminne) tidigare idag, som på förhand hade potential att bli en kravallmatch... en massa hormonstinna fjortisar av utländsk härkomst... nu blev det dock en rätt avslagen historia där Eskilsminne var nöjda med domarinsatsen efteråt (de vann med 6-1) då inte Kullavägen kom med några våldsamma protester var det troligtvis också nöjda, även om det inte brukar hända att förlorande lag hyllar domaren..:P
Enda incidenten var när en Kullavägen spelare högljutt hotade en medspelare med stryk efter ett insläppt mål, egentligen ska det var utvisning direkt men antog att ingen skulle protestera om jag nöjda mig med en varning.. Rött kort direkt ska det mycket till för att man ska döma, och felet är skånebolls, jag giter inte skriva rapport om varenda jävla liten skitsak, så ska någon syna det röda direkt, ska det vara grovt deluxe...

Idag förlorade Tyskland mot Kroatien i fotbollsEM..detta medförde att jag förlorade 50 spänn på oddset, men det kan det vara värt... Så jävla skönt att stans största plastsupporter får gå runt å vara bitter ikväll...

de var allt

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0