udda jobb, ung på nytt, fjäska för ödet?

Nästa vecka ska jag utöka mina erfarenheter under kategorin "udda jobb" sist det begav sig var det som statist och då gick det som bekant käpprätt åt helvete...

Denna gången är jobbet "mystery shopper" de vill säga att man ska gå runt butiker och utge sig för att vara kund för att på så sätt mäta deras kundbemötande... Jobbet känns relevant då det är relaterat till min utbildning, så det är bara hoppas det är givande, givetvis är det inget stort jobb, men några timmars avbrott från slappandet här hemma e nog bara nyttigt...

Eftersom jag hade problem att hitta mina nycklar innan träningen idag så var jag sen dit... Det medförde att jag fick spela för juniorerna i en match mot seniorerna... således kände jag att alla mina pseudogråa hår, försvann och att jag var ung på nytt... Till och med snabb som attan blev jag och högerbacken blåste jag förbi gång på gång..;) Trots den ungdomliga entusiasmen förlorade vi med 4-3 eftersom det var Simon och inte Myller som stod för seniorerna... (vem juniormålvakten var, vet jag inte, men han var helt okej)

När jag var i konsumbutiken tidigare idag och panta några flaskor, drabbades jag en plötslig insikt, att jag borde trycka på biståndsknappen istället för å ta pengarna... 16 spänn kostade mig denna idé och det var den vanliga filosofiska frågan som dök upp

Kan man genom goda gärningar påverka ödet till sin fördel?

Tanken att man kan göra det är grunden för alla religioner även om vad som är en god gärning skiljer sig rätt kraftigt åt...

Vad tror ni som läser bloggen?

// Mastern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0