1744 kommenterar nyheter: 10/11

Hej!

Eftersom Mastern ville stärka högkvarterets position i denna blogg uppmanade han högrådet att skriva en del reflektioner kring saker och ting som händer lite här och var och överallt.  Själv får jag önskar er en trevlig läsning.

Det första jag kom över var att Scan enligt HD tydligen har tänkt att ställa in KRAV-märkning på produkter.  Spontant tycker jag att det sänder fel signaler.  Alla vi konsumenter vet om att det handlar om att företag måste kunna signalera ett moraletiskt ansvar till kunder.  Man ska värna om miljön och ge kunden möjlighet till den maten dem förtjänar. 
Men att utnyttja en EU-märkning och slopa den och sedan införa ett eget märke som symboliserar KRAV-märkning tycker jag är lite hokus pokus.  Det ger Scan möjligheten att eventuellt dölja saker i tillverkningsprocessen eftersom KRAV-märkning blir ställd av det egna företaget och inte av oberoende myndigheter.

Slutsats: Skärpning Scan!!

http://hd.se/skane/2008/11/10/scan-slutar-kravmaerka-sitt-koett/

Det andra jag kom att reflektera kring var sista matchen i allsvenskan.  Som ni säkert alla vet är jag Helsingborgare och då handlar det framför allt om matchen Helsingborg - Göteborg.  Det är synd att överhuvudtaget huliganer ska förstöra det som en gång var vackert med fotbollen.  Se på dem engelska supportrarna när vi mötte dem i EM i Tyskland när det var landskamp.  Man drack öl tillsammans och hade en gigantisk fotbollsfest.  Varför ska rivaliteter vara när alla älskar en och samma sport? 

Den som kan besvara den frågan är en klok person.

Jag länkar framför allt till en artikel som jag tyckte var intressant i detta samband.

http://hd.se/helsingborg/2008/11/10/huliganbraak-lamslog-stan/


Och slutligen kära HIF-fans så tänkte jag länka till Henke Larssons uttalanden om framtiden i Helsingborg.  Ni får själva tolka hur ni vill.  Jag respekterar det han säger.  Han verkar vara en väldigt reflexiv person som tar ställning till saker och ting utifrån vad som händer runtom sig och inte på eget bevåg.

http://hd.se/sport/2008/11/09/henke-om-saesongen-och-framtiden/
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article3731670.ab

Det var allt för denna gången skulle jag tro.  Nästa gång ska jag komma med lite andra grejor att reflektera kring.  Kommentera gärna och fråga mig kring saker som ni tycker är värda att diskuteras i bloggen.

//
Tysken HQ radio silence

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0