en lagfest, en kamel, en målsumpare...

Igårkväll var jag på lagfest med HAIS... Det var trevligt att få umgås med lagkamraterna och maten var utsökt..;) Olyckligtvis splittrades folkmassan upp ganska tidigt, precis vid det tillfälle då den för kvällen stora ölkonsumtionen, hade gett mig mersmak för mer festande..Skickade därför ut en kallelse till the usual suspects att infinna sig vid högkvarteret klockan 2200..

Sorglig nog var uppslutningen dålig, då den ende karaktären som dök upp var Kamelen (som är en av de andra karaktärerna som på grund av sina tveksamma handlingar ville vara anonym :P) Sägas kan att han drack verkligen som en kamel... När jag vid 11 tiden hade fått ner två Rom & cola så hade han dragit fem... Sen passa han på att dra några absinthshottar under tiden jag fixade frisyren.. när vi lagom fulla satt och filosoferade över livet kom vi fram till att en stor fest hade varit gjuten att arrangera nästa helg.... (Alla som är intresserade av att närvara ringer lämpligast undertecknad och ber om mer info)

Sen bar det av ner mot stan, där vår Kamel, för kvällen extremt översocial och ganska packad bjöd varenda främling vi stötte på till den kommande festen vilket fick konsekvensen att en kilometer tog 45 minuter att tillryggalägga... Väl nere i stan konstaterade han att han hade glömt sin plånbok hemma hos mig, så det var dags för ytterligare en kort men tidskrävande strapats tillbaka till Vallgatan... Efter att Kamelen hade ägnat en del av kvällen åt att höja min mobilräkning visa det sig att nästa anhalt var steak house... Där hände ingenting, förrän Herr Kamel fick för sig att han skulle lyckas med ett scenario som bara funkar i snusknoveller: Han raggade på mor och dotter samtidigt... Enligt egen utsago var det en strategi för att dottern skulle bli svartsjuk och vilja ha honom, i praktiken ledde till att dottern sprang och gömde sig och morsan börja gnida sig mot honom.. Efter att ha begrundat detta spektakel i  20 minuter, frågade jag hur det gick och fick till svar att jag skulle rädda upp läget...

Efter att ha avväpnat den gamla tantens kåthet med en vit lögn var det dags för Tempel.. Kamelen fortsatta sin översociala fria eldgivning... När han limma på en varelse som var lika stor som oss både, fann jag mig dock tvungen ingripa... Då svara Herr Kamel "Jo men hennes polare är säkert snyggare" vilket säkert stämde med tanke på att motsatsen inte var möjligt...

Utanför Cardan fick jag sen syn på två brudar som var nära "too hot for you" status... Föga motiverad att ta smällar i onödan skicka jag givetvis Kamelen till förtrupp...  Detta var hans bästa framträdande för kvällen... Det blev ingen relationsfördjupning (efter en halvtimme framkom att de hade pojkvänner osv) men de bad oss inte fara och flyga...:P

+ Riktigt kul kväll, både lagfesten och Kamelens raggande var klockrena händelser, särskilt när  MILFen gned sig mot honom var humor på hög nivå...

- Eftersom det var mycket roligare att titta på Kamelens raggande än å göra något själv, blev det inget gjort för egen del....

Spana HIF på TV tidigare idag... HIF vann med 2-1 efter att Tobias Hysén hade slått världsrekord i målsumperi, särskilt när han drog på för full kraft och skjuter långt utanför, när han har öppet mål tre meter från mållinjen...Efter matchen svara han i TV att hade han satt sina chanser hade det blivit tvåsiffrigt... härligt med lite humor och självdistans...:)

De ljusblå asen har visst gått och blivit sjukt vassa på sistone och vann över Sundsvall med hela 6-0... älskade slutet av matchrapporten på aftonbladets hemsida "Resten vill nog Sundsvall glömma och vi ska göra laget en tjänst genom att inte skriva mer om matchen."   riktigt fyndig formulering..:)  http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article3730908.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0