Från toppen till botten...

Efter att ha tokdominerat innebandyn mot Tysk, Chewbacca och Piraten i fredags var det nu dags att möta ett helt annat motstånd när det var stampusinnebandy idag... Eftersom nivån på motståndarna var avsevärt högre så var jag motståndarlagets bäste spelare typ (inte riktigt så illa, men inte alls bra)... Jag skyller det helt på kebabpizzan jag tryckte precis innan liret, det var ingen bra uppladdning...

En som också gick från toppen till botten var Henrik Larsson som har gått från att var nyckelspelare i ett av fotbollsallsvenskans bästa lag, till att vara bänknötare i innebandysuperligans sämsta...jag kom till arenan sjätte minuten i andra perioden av FCH-Jönköping.   Där FCH obegripligt nog låg under mot seriens sämsta lag med 2-5... (eller ja obegripligt och obegripligt, FCH är väl näst sämst).. Av det jag såg var matchen spel mot ett mål därefter och hade inte FCH spelarna varit så groteskt usla skyttar så hade de vunnit stort...istället blev det 6-6 med en 7-6 seger i förlängningen...

I http://www.aftonbladet.se/sportbladet/innebandy/article3838457.ab och http://www.expressen.se/sport/1.1379519/henke-hjalpte-fch-till-seger-i-sudden-death stod det att  vändningen var Henrik Larsson förtjänst vilket för alla som såg matchen är ett totalt obegripligt utlåtande... Vad jag såg var inte Henke inne på plan någon av gångerna FCH gjorde mål.. Sägas ska dock att Henke inte alls var särskilt dålig de gånger han väl var inne på plan, men att kalla honom nyckelspelare i dagens match vore att krydda nåt enormt...

En mer intressant aspekt är den påverkan Henke hade på publiksiffrorna... från 500 personer matchen innan, till 2000 idag... Viktigt med ett affischnamn som drar folk! jag räknades inte in i de 2000 eftersom jag i vanlig ordning gick in i andra perioden och sparade min hundring..:P

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0