gratulationer, låga pHvärden, dominant plastfäktare, inkompetent flytthjälp.

I torsdags var Förebilden synnerligen studiemotiverad... Det visade sig att han efter tre år lyckats ta sitt första VG; i en juridikkurs... Till att börja med var jag både chockad och imponerad av denna bedrift tills jag råka se resultatlistan, där antalet VG var större än antalet G... Oavsett vilket ska bedriften inte tonas ner då förmågan att veta hur man får enkla resultat är minst lika viktig som att verkligen prestera, så grattis!

De senaste dagarna har annars karaktiserats av låga pHvärden.. tandjäveln har jag gnällt om tidigare och i fredags kom jag på att de 700 spännen i spelvinst (som jag väntat på hela veckan men som inte dykt upp) hade satts in på ett annat konto, då jag hade skrivet en siffra fel när jag skulle ta ut dem... Då var jag sannerligen bitter! Sen kom jag på att jag kunde skriva ett evighetslångt mail till banken och be om assistans... De svarade att problemet var åtgärdat men att det skulle ta några dagar för pengarna att komma in..

Till gårdagens plastfäktning kände sig bara undertecknad, Chewbacca, Tysken och Piraten kallade.. Och det var Masterns eminenta show... Vann 8 av 9 matcher stort (den nionde förlora jag, det var med tysk vid min sida) mest minnesvärd var följande Mastern & Chewbacca : 10 VS Tysk och Pirat: 0

Idag var jag, brorsan och Fadern iväg för å agera flytthjälp åt min äldsta syrra som flytta från Hofterup till Dösjebro... När vi skulle bära ner en soffa för trappan så tappa brorsan taget om soffan och jag kunde inte hålla emot, så skiten flög rätt in i rutan...  Farsan ansåg detta vara beviset för att vår kompetens som flytthjälp var begränsad och att vi borde överlåta flyttningen å de mer kompetenta (och vissa av dem sjukt starka) vänner till svågern som också var där för att assistera...

Istället bar det till Bjuv city för å fixa familjens bredband... På min inrådan hade de äntligen skaffat snabbare bredband till lägre pris(låter som en jävla bra deal, inte sant) men olyckligtvis hade fadern tillbringat fem timmar igår åt att försöka få igång eländet utan större framgång... Jag tog upp manualen och fixa till alla inställningar på 10 minuter, men det fungerade fortfarande inte... Då kollade jag ADSLmodemet som visade sig vara sönder,, så sa jag det, så svara farsan "Jo men glocalnet sa att det var sönder, och skickade ett nytt häromveckan, men jag har inte velat koppla in det"  Förklara det resonemanget den som kan!

Nåväl bredbandet var lagat och jag var dagens hjälte, som kunde äta lunch för att sen ge mig åter till civilisationen, för att fortsätta min vita helg....;)

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Tysken

Han vill väl motverka sitt surfberoende som anledning till varför han inte ville koppla in den. Eller som de flesta pedagoger så kanske han bara rentav ville promota dig till "DAGENS HJÄLTE"...ingen vet.

2008-11-24 @ 16:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0