Inga psykiska men & bio med morsan

Igårkväll var det dags för ett stort fylleslag, i alla fall var planerna sådana... Olyckligtvis kom vi fram till att vårt inplanerade fylleslag krockade med Sensation White...  Därför var de enda provspelarna DOT och Tyskinnan vilket på förhand verkade vara den sämsta startuppställningen någonsin...

Nu gick det dock över förväntan, då min granne prästen bankade på dörren och påminde om att vi skulle festa denna helg (vi hade snackat om det sist det var dimmigt) Och vips samlades alla i allrummet och vi fick ihop en hel startelva..;) Lirarna han hade med sig bestod av en bög och ett extra par...

En fest bestående av tre par, fyra killar och en bög ger inga vidare möjligheter till relationsfördjupning så jag och Rock Star bildade gladeligen förtrupp för att bege oss till Utposten när inkomna SMS indikerade att min närvaro var efterfrågad där.. Olyckligtvis rörde sig detta SMS troligtvis om ett felskick då jag inte möttes av någon jublande välkomstkommitte när jag trädde innanför dörrarna till detta etablissemang...

Efter detta kände jag att stjärnglansen inte lös på mig, så medan Rock Star och Chewbacca härjade vidare på Cardan beslöt jag mig för att ett billigare och mer inspirerande alternativ var att dra hem å se film..  Valet föll på Batman: The Dark Night och med handen på hjärtat så var den så jävla dålig, att Cardan hade varit ett bättre alternativ... Nåväl: lätt vunnet lätt försvunnet...

Sammanfattning
+ Orkade med en afton med DOT, Tyskinna och en bög utan att bli irriterad, frustrerad eller göra dem det..  Ett enormt psyke och social kompetens man skaffat sig på gamla dagar...

- Var inte i närheten av någon relationsfördjupning... Segt

Idag drog morsan med mig på bio för att titta på Arn 2...  Om man betänker att Arn är den mest påkostade svenska filmsatsningen någonsin så är det rätt tråkigt att konstatera att den känns som en B version av Braveheart.. Men den var i alla fall bättre än nattens Batmanfilm..

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0