kursstart, volleyboll, oklara favoriter...

Idag börja den sista S kursen i hälsa... Det innebär att man återigen får dras med favoriter som förebilden, gråsossen med flera... Det innebär även att man för fjärde (och sista) gången måste höra en massa tjatande om värdeskapande med dess värde för kunden respektive företaget... Jag delgav faktiskt en rätt logisk ståndpunkt, att värdet för kunden uppenbarligen var detsamma som värdet för företaget, för om man köper en produkt och uppfattar den som dyr och dålig, så köper man den inte igen...

Eftersom Draken ställde in dagens gymsession och jag inte är omåttligt intresserad av att släpa mig dit själv, så fick det bli lite Stampusvolleyboll.. Den var bättre när jag var där i våras, för då var det lite folk så det blev två lag på helplan... Denna gången var det en massa folk så blev tre planer i en gympahall varpå varje plan blev löjligt liten.. Sen var det med för många som var tokusla och för lite tävlingsinstinkt för att det skulle vara riktigt skoj... Fördelen denna gången var dock att jag inte trampa fel, så slipper halta i tre dagar (eller springa till sjukan och sen böla om det varje dag i två veckor, som vissa hade gjort)

I morgon ska Buskens efterträdare utses i det stora landet i väster... Känns spontant som att välja mellan pest eller kolera... Antingen röstar de fram negern, eller så röstar de fram den senile krigsgalningen... För världens säkerhet känns Negern som ett något bättre alternativ då risken för att han i ren senilitetsnoja avlossar kärnvapensarsenalen, är mindre...:P Den seniles krigsgalningens vicepresident låter inte heller som någon riktig höjdare, En vapengalen PMS tant ska inte ha tillgång till kärnvapen... Det optimala scenariot vore väl helt enkelt att negern blir vald, tillträder som president, och sen blir skjuten av valfri vettvilling, så att hans bleke och intetsägande vicepresidenten tar makten...

På tal om annat så såg jag ett klipp som var utsett till årets snyggaste självmål häromåret... Kan inte annat än hålla med, sicket klipp rätt upp i krysset..;)

http://videos.sapo.pt/zdenYbnUZQZEH32fMEbt


// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0