När de sämsta dominerar...

Att vara tränare i HAIS måste vara förenat med en hel del huvudbry.. Anledningen: trots att han tagit ut det individuellt "sämsta"  spelarna(dit jag uppenbarligen räknas in) och satt alla i samma lag de senaste veckornas träning så har det laget tokdominerat varje träning... Idag var inget undantag.. Mitt lag lyckades med att vinna tio matcher i rad och stod därför på plan i över 50 minuter (vinnaren står kvar). Andra timmen var vi trötta och förlorade några och vann några...

anmärkningsvärt var att ingen i mitt lag blev uttagen till fredagens eller söndagens inomhusturneringar... Funderade på att avleverera en lagom syrlig kommentar om detta till tränaren när träningen var slut, men kom inte på något sätt att framföra det utan att låta för bölig...

Tidigare idag skicka syrran ett SMS om vad jag önskade mig i julklapp svaret blev "Det gamla vanliga, fred på jorden och fattigdomens försvinnande, själv då?"  vilket sorgligt nog misstolkades "Jag ska alltså skänka din julklappspengar till röda korset eller liknande, jag återkommer med min önskan..."  Det var inte riktigt det jag tänkte mig så fick förklara att jag menade att vi lika gärna kunde skippa julklapparna sinsemellan i år eftersom vi ändå inte ses på julafton... Och ja egentligen är jag väl av åsikten att instutionaliserat presentgivande mellan vuxna människor känns rätt krystat.. Gåvor ska man ge av fri vilja och uppskattning och inte för att nån nisse föddes för 2000 år sen... Jag menar mina systrar har lika lite nytta av en bunke lotter, som jag har av ett presentkort som det bara är ett gissel att handla upp...

Annars har jag de senaste dagarna fått ett antal SMS av typen "Hej vad gör du?" och liknande... och jag tycker sånt är så sjukt drygt... Jag menar hur intressant kan det vara att veta vad jag gör en tisdagskväll till exempel? vill folk bara småprata så spara det till MSN, eller ring... SMS känns som att chatta fast det kostar pengar och tar längre tid, de vill säga helt värdelöst... Drygast är dock den kategorin som skickar SMS typ en fredagskväll med "Hej vad hittar du på ikväll?" för mig är det liktydigt med "Ska vi hitta på något ikväll" så jag brukar svara "Vad har du för förslag" och sen få svaret "Nej jag var bara nyfiken" Dah. riktigt störigt är sånt... Får man SMS-et en tisdagskväll suckar man bara och låter bli att svara..

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0