status Quo, filosofitajm, gästspel av Paperboy

Gårdagens plastfäktning sluta med Status Quo där ingen av giganterna kunde rubba de andra, och samtliga lag hade lika många segrar... Tråkigt att inte spöa Chewbacca men å andra sidan jävligt skönt att inte få stryk av honom..;)

Framåt aftonen dök Pulverdrottningen upp... På agendan stod pokulerande och fördjupning av livsfilosofi... Funderar på att döpa om karaktären till Dancing Queen för det var en fröjd att ligga i soffan och spana på hennes moves... Hon var särskilt stolt över förmågan att gå ner i spagat, en förmåga jag inte försökte att efterhärma..;) Har dock för mig att någon annan redan har fått namnet Dancing Queen i bloggen vid tidigare tillfälle, men kan på rak arm inte alls påminna mig om vem det skulle vara.. Pulverdrottningen eller Dancing Queen.. Läsarna får rösta om vilket namn som är bäst!

Efter att ha visat sina moves blev damen i fråga trött och ansåg att högkvarteret var ett bra ställe att sova på... I sann chevaleresk anda erbjöd jag henne två alternativ; Soffan eller sängen.. Hon valde sängen och då får man skylla sig själv om nattsömnen blir förstörd... men det man förlorar på gungorna får man ta igen på karusellerna som det så fint heter..;)

Övertygad om sin dans förförande verkan ställde DQ upp två önskemål inför en eventuell comeback... Hitskaffande av cirkusartister samt en kliniskt ren lägenhet... Det först önskemålet var väl helt och hållet rimligt, jag menar en clown har väl aldrig skadat, men att få lägenheten klinisk ren låter jävligt jobbigt.. :)

Tidigare idag var jag ute på Dalhem och mötte upp med Paperboy för å spana HIF på TV... Det var en fruktansvärt dålig match, där HIF lyckades med bedriften att vara klart sämsta laget.. Ändå verkade hans vilja att gå innan eländet var slut udda... Men det visade sig att han skulle träffa ett ragg som han först refererade till som "vän" lite bakgrundsinfo visade dock att han bara träffat människan en gång, i fredags... Men visst kan väl vara bra att sätta målsättningen lågt ibland... bättre än att släpa sig till andra änden av Skåne för ett utlovat knull och sen inte få något av varan...;)

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Nitchy

Faktiskt så tycker jag dancing queen är en mera träffande beskrivning...det ger en mer positiv självbild kring en människa. Och puderdrottningen kan förknippas med Chewbaccas alter ego som då är puderluder...:)

2008-11-03 @ 15:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0