Det som döljs i snö...

Hittade nyss 2 stycken 1½ liters flaskor cola i frysen som något ljushuvud måste ha lagt in där i lördags... Direkt relaterade jag till 1744 nästintill chockade ansiktsuttryck igår när han sa

- men va fan, har du druckit upp all läsk?

och jag svarade
- Ja det var väl inte så mycket

men det är klart.. Lägger man till 3 liter läsk till i ekvationen så är det jävligt mycket läsk att dricka på en dag...

annars drog 1744 två riktiga topp tio citat (i alla fall för denna månaden) i lördags..  det första var när han ringde mig

1744 - varför har du inte ringt?
Mastern: - Varför skulle jag ringa dig?
1744 - för vi skulle ses idag..
Mastern - jaha skulle inte du komma hit?
1744 - Jo men varför ringde du inte och frågade varför jag inte dök upp

Rätt illa om man förväntas ringa alla som inte dyker upp, särskilt om man inte vet om att de egentligen hade avsett att dyka upp...

Nåväl tids nog till plastfäktningen dök han upp.. där han traditionsenligt lacka på min broder... Sprang med full fart för att tackla grabben vilket fick konsekvensen att han föll pladask till marken och brorsan stod kvar helt oberörd... sen drog han till med följande klyscha
1744 - Ja alltså jag hade inte fallit egentligen, men kände för att spela teater

Vilket troligtvis kändes bättre än att erkänna det var som å springa in i en vägg...

Till hans försvar kan sägas att brosan är allmänt svårfälld... för under samma lir sköt jag honom med ett slagskott i skrevet... utbrast - Fan jag måste ha missat precis!  (eftersom brorsan inte föll till marken i smärtor) för att sen efter liret fått bekräftat skottet visst tog där det skulle...

Nu är det bara å lura ut brorsan en blåsig och svinkall vinternatt för att se om han är värdig Drakens förlorade epitet "Står i alla väder"

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0