En åsna till Busschaufför...

Idag slog livegen mig en signal och ville att jag skulle jobba på schenkers... Eftersom ledig tid i mitten av oktober inte är särskilt värdefull för mig, tackade jag ja å stack dit... ett antal timmar senare var det dags å sticka hem och då visa det sig att busschauffören var ett sant stolpskott... för bussen stod med motorn avstängd och inväntade avgång som den brukar göra vid ändhållplatser, så jag gick mot den och tänkte det inte var någon jättebrådska... När jag står tio meter bakom eländet så sätter busschauffören på motorn och bara blåser iväg jag försökte springa ifatt den, så han borde ju kopplat men icke...

Lyckligtvis var Pizzeria Milano öppen så jag gjorde det enda raka och gick dit och tryckte en lövbiff med pommes under tiden jag vänta på nästa buss...

en annan rätt efterbliven grej var när jag kom hem och gick in på livegens hemsida för å tidrapportera.. Då hade de bokat upp mig att jobba på fredag.. I just detta fallet är det bara bra, men riktigt skumt beteende att bara boka upp folk på att arbeta utan att höra av sig till dem, jag menar oddsen för att jag inte kollar livegens hemsida varje dag är väldigt höga..:P

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0