En cykeltur, en arbetsdag, en vampyrdräpare, en bög och en taliban...

Idag var det dags för lådplockning på Schenkers... På grund av den senaste incidenten med bussarna där fanskapet blåste iväg framför näsan på mig, samt det faktum att jag missa dagens gymmande pga jobbet, medförde att jag cyklade dit... 7,5 kilometer senare (plus tillägg för omvägar) var jag framme.. hyfsat nöjd över min insats...

Sen var det dags för själva arbetet... Det har förbättrats avsevärt sen i somras, från "helvete på jorden" till det mer beskedliga allmänt oinspirerande... Anledningen finner man i bygget konstruktion med ett korrugerat plåttak som medför att temperaturen inomhus påverkas kraftigt av utomhustemperaturen... med andra ord var det som att jobba i en bastu under värmeböljan i somras, medan det var småkyligt nu, och jag föredrar det sistnämnda alternativet alla dagar i veckan...

Efter arbetsdagen var det uppenbara kallet å cykla hem igen, vilket jag åstadkom utan några som helst incidenter...

Sen var det dags å steka fläskfilé, inspirerad av Chewbaccas recept körde jag hårt på vitlöksmarinaden, men någonstans gick det väldigt snett, för istället för att ha en mild och ljuv vitlöksmak, så stank fläskfilen vitlök, och min käft likaså efter dess konsumerande...

Sen dök en Ej Identifierad Karaktär (EIK)  upp hos mig för nästa kall, att göra stan osäker... Efter en förfest som bestod av att EIK drack en nykomponerad grogg ; rom och cola, utan cola (eftersom vi inte hade någon cola) och jag lät bli eftersom det är svinäckligt å trycka ett dricksglas rom utan blandevann... Bar det av för en runda om Tempel och Tivoli... Efter en stund konstatera jag att stjärnglansen inte var med mig, och mitt humör gick från glad till oengagerad... EIK hade dock bättre flyt och hitta sig ett ragg.. Till råga på allt började båda raggets polare att ragga på mig...

Detta låter som ett väldigt lovande scenario, och  det hade det kunnat vara om inte raggets polare bestod av en tjock 26 årig talibanska och en glasögonprydd bög, som tog varje chans han kunde att ta på mig... I och med denna händelse plus det faktumet att Tempels dansgolv började avfolkas, fick mig att inse att jag gjorde mer nytta (mindre skada) som skribent och tv-spelare så här är vi i detta nu... En uppdatering om EIK-s ragg följer eventuellt

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0