Gamlingar och teknik...

Det finns en sak som aldrig kommer att begripas av yngre generationer, gamla människor motvilja att använda sig av nya tekniska lösningar... Kom å tänka på det när jag var hemma hos föräldrarna idag... Morsan skulle handla, men istället för att bara betala med kortet stod hon i en bankomatkö i fem minuter för att sen betala med pengarna hon tog ut... Detta motiverade hon med "alltså jag har visakortet liggande i en låda hemma, jag har bara ett uttagskort i plånboken" Här har vi med andra ord en person som betalar 300 spänn om året för att ha ett Visakort som hon ändå inte använder eftersom det tydligen känns bättre att köa vid en bankomat först, varje gång hon ska handla...

Sen har vi farsan som betalar glocalnet för det dyraste bredbandet de har, och får det absolut sunkigaste eländet som finns... Orsak? "äh jag har inte pallat ringa dem det senaste året". personligen skulle det inte förvåna mig om det samtalet nästan hade gått snabbare än att sitta och vänta på att sidor ska laddas dagarna i ända..

Sen var det brorsan, vars säng var helt sne... detta kommenterade han med att "ja det är väl en planka sönder" det visa sig att alla plankor var sönder... För mig är det obegripligt hur man lyckas paja en ny säng nåt så fullständigt på bara några månader, och hur man ens klarar av att ligga i en söndrig säng utan å styra upp det..... Sen hade han visst köpt hem den japanska versionen av Silver Fang med motiveringen "ja den är tre gånger längre och mycket blodigare". Personligen vetefan om inte fyra timmar med tecknad film där björnar och hundar slåss är tillräckligt... men klart ju mer desto bättre?

Sen blev det inköpt en ram till Rockstars födelsedagspresent, samt fotbollsträning på kvällen.,..Var bara två lag för kvällen (matcherna var först till tio) och mitt var rätt överlägset egentligen men det fanns ett problem; våra nerver svek oss när vi skulle sätta det tionde och avgörande målet... Således förlora vi de två första matcherna med 10-9 innan våra nerver kom i ordning så vi kunde vinna de tre sista matcherna...;)

Morgondagen består av tre händelser, få tillbaka hemtentamen, dra till gymmet, lyssna på Rockstars band... Angående hemtentamen känner jag mig tämligen säker på att jag varken får VG eller IG så där saknas lite av spänningen... Gymmet är inget spännande...

Slutligen Rockstars band: Jag fattar inte varför de inte börjar spela covers på låtar så att de får spelningar på lokala pubar och så vidare, jag menar de är ganska duktiga men på tok för intetsägande för att någonsin slå själva...  Jag menar jag hade föredragit att spela för folk och få lite betalt, framför att tjata på egna låtar där bara de närmast sörjande lyssnar... skulle man jämföra det så är det väl som några polare hade spelat division 2 fotboll, visst hade jag kunnat titta på det, men det är inget jag hade tittat på om jag inte känt dem...

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0