ingen plastic fantastic...

Helgens jagande av plastiga bollar med hål i har inte gått särskilt bra...Till gårdagens jagande i The Pit hade hela nio personer dykt upp vilket var nytt rekord... Nytt rekord var det dock inte i positiv bemärkelse då den lilla hallen nere i källaren inte är lämpad för mer än 2 mot 2 spel...Men nöden har ingen lag så fick spela med tre stycken tremannalag.. Första omgången satte jag ihop ett dreamteam bestående av, Mastern, GC och Chewbacca som givetvis krossa allt med sin genomsnittliga längd (195) och snittvikt (95).. Den följande omgången slutade dock inte lika lyckligt När ett Dunderklumpslag med en genomsnittlig vikt på 110 kilo krossade allt motstånd, (inklusive undertecknad som det dock krävdes två dunderklumpar för att fälla) Den tredje omgången slutade med att Farsan genom förräderi skänkte bort vinsten till Chewbaccas lag efter ett  avgörande självmål i en jämn matchserie...

Således var Chewbacca med i det vinnande laget samtliga omgångar vilket såklart kändes lite tungt även om jag tog det som en man utan att svinga klubbor, dela ut tjuvknyp eller sitta å sura i en hörna...

Idag var det så dags för Stampusinnebandy, de vill säga mer riktig innebandy med lite teknik och passningar istället för rent råkurr...;) För att passa in var jag tvungen att ställa in min hjärna på min senaste innebandysäsong i seriesystemet (2006-07) och det gick helt okej, förutom det att jag var med å förlorade fler matcher än jag vann..

Positivt nog delades det dock ut fribiljetter till FCH i morgon så jag och Jabba ska se vår årliga match då...;)

I övrigt har helgen tillbringats med att spela spel och äta chips... Rockstar var nykter deltagare på en fest på söder i hopp om att fördjupa relationen med en gammal beundrarinna... Efter en stund insåg han att detta inte skulle ske, men att risken för å få stryk av drägget som befann sig där var ganska stor, så han gjorde det enda rätta å stack hem..

Det nya grafikkortet har gjort att Europa universalis 3 laddar snabbare... Olyckligtvis har jag varit upptagen med att skriva en massa groteskt tråkiga svar på en hemtentamen... Om det är ett krav att texterna som lämnas in ska underhålla läraren så är risken för IG ganska stor.. Sen har jag nyttjat det faktum att det är olika lärare som rättar de olika frågorna genom att använda samma källor på flera uppgifter..:P

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0