Överlevde Ättekulla nattetid....

Igår dömde jag min sista match för säsongen... En riktigt dålig P15 match på en plastmatta i Laröd. Att matchen var kass var dock ingen större nackdel för mig eftersom jag led av både bakfylla och rätt kraftig sömnbrist. Spelarna var av det snällare slaget och inte en varning behövdes delas ut på hela matchen..

Sen var det å dra hem och spana HIF på teven.. Hade kunnat gå själv eftersom jag har fribiljetter på södra stå som domare men hämta ut biljetten och gav den till farsan istället.. I vanlig ordning var HIF världsklass halva matchen och HAIS klass i resten, så matchen sluta 2-2 och guldtåget har tyvärr gått...

Rockstar meddelade att han inte dök upp på plastfäktningen vilket var tur eftersom jag hade klantat till det genom inte boka salen den aktuella tiden..

Framåt kvällningen dök Chewbacca upp med en flaska alkoholhaltigt innehåll som han hade sett fram emot att konsumera.. Olyckligtvis för honom så var han här med flaskan en dag för sent vilket var lite otajmat..:P

hur som helst... jag underlät att intoxikera kroppen för att jag skulle spela fotboll på söndagen, Rockstar hävdade att eftersom nyttan av flaskan var mindre än skadan den gjorde på hans kropp vill han inte heller dricka något.. Så Chewie angrep den på egen hand...

Efter en stund kom han på att Baloo hade nämnt en fest ute i Ättekulla som troligtvis behövde förstärkningar.. sagt och gjort, han ringde Baloo fixa numret till festfixaren och tjata med oss ut till Ättekulla... Konceptet "fest i Ättekulla" medför direkt att jag får associationer till en massa äckligt drägg som sitter med diverse vapen och beter sig allmänt hotfullt... Men å andra sidan körde Rock Star så då hade vi väl fått köra hem igen bara..

Väl framme i denna otäcka avkrok av stan ringde Chewbacca utan att kunna få fram någon vettig information av fyllot i andra änden av luren

väl hemma hos mig igen avslöjade Baloo på msn att festen han hade försökt lura oss till, hade varit en fest för NSF medlemmar, så troligtvis stämde min föraning om diverse drägg som beter sig hotfullt med diverse vapen väl in... Oavsett vilket: Vi överlevde Ättekulla nattetid en lördagskväll, vilket säkert ska ses som ett positivt tecken..;)

I morse vankades det spel i kall blåst och pisseregn på en leråker till plan...På förhand såg oddsen lite bättre ut än vanligt eftersom vi hade A-lagsmålvakten i mål... (B-lagsmålvakten fick spela som anfallare där han inte kunde göra lika mycket skada)... Och visst det såg lovande ut ett kort tag, vi ledde till och matchen i flera minuter... Dödsstöten kom vi underläge med 3-2 då vi fick spelare skadade och inte hade några kvar på bänken å slänga in... Lagom sugigt..

Matchen sluta med en 5-2 förlust men det kan inte målvakten klandras för, då målvaktsspelet var en invers mot hur det brukar se ut i B-laget...  (En tavla, och flera bra räddningar... för det mesta annars är det en bra räddning och flera tavlor)

Personligen höll min teknik och bollkontroll i vätan fler klasser lägre än vad den brukar hålla... Det gjorde förvisso alla andras teknik också, men för mig var det extra fatalt med tanke på att jag hamnade på den absoluta nollpunkten (samma teknik och bollkontroll som Den Hårige)..

Var även hos syrran en sväng idag och hon visa det nya huset hon hade köpt... Min rygg bävar för den 19-e november när man ska leka flyttgubbe...

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0