sabbade grafikkort, spritleveranser, obegripligt intresse...

Igär kväll ville min dator inte starta... Den pep oroväckande och skärmen var död... Det hände senast för några veckor sen, men då ville den funger igen efter att ha fått vila en stund... Så inte denna gången... Detta scenario gav tre troliga alternativ

- Hela datorn var sönder (vilket vore jävligt illa med tanke på att ny kostar en 4000-5000) Detta föreföll inte allt för sannolikt efter det lät som den jobba på som vanligt
- skärmen var sönder (vore också rätt sletet 1500 spänn åt helvete till ingen nytta)
- Grafikkortet var sönder (700 spänn för ett nytt, men då får man ett som är mycket bättre än det man hade innan i alla fall)

Hur som helst vi utgick från att grafikkortet var sönder och plockade ut eländet... Sen starta vi datorn och lät det inbyggda kortet köra...och mycket riktigt fungerade datorn.. vilket gav två alternativ

-skita i att köpa nytt grafikkort: Vilket hade medfört att inga spel gick å spela och att det laggar när man bläddrar i webläsaren.
- Bita i det sura äpplet och köpa ett nytt för 700 spänn

Jag valde det sistnämnda... ersatte mitt söndriga geforce 7300 med ett nytt geforce 9500... För ett huvuddelen av läsarna säger detta inte ett smack... För de personer som föredrar dataspel framför kvinnor, säger det att jag är en "snål" jävel eftersom jag inte pröjsa 6000 för ett grafikkort... japps men är i alla fall inte oskuld..;)

Häromdagen frågade 1744 om Allstars behövde spritleveranser från ett icke namngivet krigiskt land i söder, känt för arga skrikiga män med mustasch..Med tanke på förra veckans utspel var jag böjd att tacka nej, men sen insåg jag att min nykterism troligtvis inte skulle vara lika lång tid som det dröjde tills vi fick möjlighet till nya leveranser... En ny flaska absinth inköptes... Dock en svag och mesig nybörjarsort med 55 % alkoholinnehåll... men det var den enda sorten som inte var snordyr i det icke namngivna landet...
Olyckligtvis insisterade 1744 på att han inte ville splitta notan för spritkalaset med Chewie och Mastern, med hänvisning till att det var han som fixade leveranserna... Detta resonemang har både styrkor och svagheter, men lät det passera eftersom det hade blivit dyrare för mig och Chewie att inhandla grejerna i Danmark, för att inte tala om systemet..

Igår natt satt jag och Rock Star och diskuterade bloggar... Vi konstaterade att de flesta bloggar har  få läsare eftersom de enda som möjligtvis kan vara intresserade är de som känner till bloggaren och dess omgivning...Den beskrivningen stämmer väl in på denna bloggen som har ett relativt konstant (lågt) besökarantal.. Men sen spana vi igenom några av bloggarna, på bloggtoppen... och det var då det slog oss att dessas popularitet var totalt obegriplig...
Nästintill alla skribenter var snygga stockholmstjejer mellan 15-22 och samtliga bloggar var totalt innehållslösa och tillråga på allt till förväxlingen identiska... Sen var 2/3 av inläggen mer eller mindre reklam av typen "jag var där och där och handlade" med en massa bilder på den aktuella affärens produkter undertill..

Efter en stund reflektion uppkom tre frågor...

- Hur kan så totalt intetsägande personöden engagera så många människor, bristen på humor, fyndighet och personlighet var skrämmande och utan dessa element blir beskrivningen jävligt ointressant, särskilt om man inte har någon personlig kontakt med skribenten
-Hur är det med möjligt att det flesta personerna i topp är som karbonkopior av varandra personlighetsmässigt? Sitter det måhända en spökskrivare på ett marknadsföringsföretag och figurerar ihop alla dessa människors liv för att det ska passa målgruppen (kvinna 14-30, modeintresserad, ytlig och inte särskilt begåvad)
- Hade jag med insikten ovan kunnat göra det bättre och konkurrera ut detta eventuella företag och på så sätt göra storkovan till minimal ansträngning?


// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0