En kväll som den ska vara...

I afton var jag och spana fotboll på Dickens...HIF spöa de ljusblå asen, mitt inne i betongbunkern.. Helt rätt

Maten var god... Helt rätt

Jag vann precis vad maten kostade på Jack Vegas i pausen:  Helt rätt

Tre rätt av tre möjliga med andra ord... så borde fler kvällar vara...

Sen är det fascinerande vad derby gör med folks nerver... HIF leder med uddamålet och Malmö trycker på... i de flesta matcher blir man smånervös med i mötet med fienden i söder är det verkligen på liv och död....

Hoppades att detta var spiken i kistan på de ljusblå pajasarna men så visa tabellen på att de har åtta poäng tillgodo med fem matcher kvar av serien ner till nerflyttning... så de kan förmodligen fortsätta förlora utan att åka ut för det, vilket är lite synd..

Tydligen så har det kommit ett sanning eller konsekvensspel till MSN, för blev utmanad i ett sådant... Kan dock inte komma på någon fråga jag inte skulle våga besvara... Fast kanske om det var någon man hade velat göra ett gott intryck på .... Det problemet hade jag dock inte i detta fallet..

Fick en rätt tydlig insikt i hur olika saker folk lägger märke till idag förresten...  En föreläsare snackade om märket "Odd Molly" eftersom det tydligen var ovanligt då det enbart satsade på PR och inte på reklam.. så fråga snubben om någon kände till det... först fråga han ut några killar och ingen hade hört talas om skiten... sen när det var tjejernas tur räckte en upp handen direkt "ja men det var ju det *gårdagens lärares namn som jag tyvärr glömt bort* hade på sig igår"

Det var rätt skrämmande faktiskt, inte nog med att hon visste vad det var för märke hon kunde direkt associera till vad den andra läraren hade haft på sig dagen innan...

Sen när beskrivningen av märket kom blev jag ännu mer förvånad " Dyrt märke med folkloremotiv, de vill säga stickade kläder med mycket blommor och liknande"  På den beskrivningen låter det mest som något som en Zigenartant springer runt i... Låter inte särskilt exklusivt eller attraktivt i mina ögon...

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0