Några hyllningar...

Igårkväll tog jag en titt på Hot Shots blogg.... där visa det sig att en av hennes polare hade skrivit ett hyllningsinlägg till henne... Min spontana tanke var "vad fan är det för en sjuk jävel som tvingar andra att skriva hyllningsinlägg till sig själv?" men vid en utfrågning visa det sig att väninnan ville göra det som tack för hjälpen med någonting...

Lite avis fundera jag en kort stund om jag skulle tvinga någon att skriva en hyllningstext till mig, i min blogg, men sen kom jag att tänka på min spontana tanke,  så av det blev det inget...

En annan tanke som slog mig är att ett bevis på social kompetens ofta är förmågan att kunna ge andra credit för en del av de egna prestationerna.. Således kom jag på tanken att jag helt enkelt får hylla diverse personer i min omgivning och sen hoppas att de gör samma sak tillbaka (vilket förvisso försvåras av att de inte har några bloggar) nåväl... Håll tillgodo... (om någon känner sig förfördelad så ring mig så fixar vi till er hyllningar efter era önskemål ;)  )

Familjemedlemmar:

Min Moder: Din reslust och viljan att se världen var egenskaper jag inte uppskattade tillräckligt i lägre ålder. Du är en stark motivatör och gav mig de incitament jag behövde för att prestera bra i skolan. Du har en förmåga att entusiasmera och tala folk till din sak, och är inte rädd för att ta en konflikt när sådana krävs för uppfyllelse av viktiga upplevelsemål...

Min fader: Du är Lugn , diplomatisk och rationell. Du är klippa och stabil utgångspunkt.. Du tar väl hand om din kropp och hänger fortfarande med i svängarna när det vankas innebandylir... Du balanserar upp morsan bra...

Min broder: Du är rättfram och vågar stå för din sak. Du hycklar inte och är en bra källa till att få ej förskönad information. Du är de enkla sanningarna man och försöker inte krångla till tillvaron.

Systrar: Tyvärr har vi inte den nära kontakt som vore önskvärd. Ni är stöttepelare i samhället med familjer och barn.. Ur mitt perspektiv verkar ni båda vara bra mödrar som lägger en bra grund för framtida generationer.

Vänner

Chewbacca: Du är lojal, dämpad och tävlingsinriktad. Din lagom stora tävlingslystnad lyfter vid vissa positiva tillfällen fram tävlingsinstinkten hos mig vilket höjer prestationen. Du belastar inte andra med dina personliga problem vilket gör att omgivningen slipper bli lidande av dina tillkortakommanden.. En bra kombination av lagspelare och rival.

1744: Du är kontrasterna och oförutsägbarhetens person. I en stund vilar ditt beslutsfattande på helt rationella beslut och andra stunden på helt udda tankebanor. Denna egenskap gör dig till en dynamisk personlighet... Vi fungerar bra ihop till skolarbete...

Draken: I din storhets tid var du den ultimata partymänniskan och citatmaskinen. Nu har du funnit andra värden som är viktiga för dig, men det hindrar inte att du står med som en av de bästa...

Rockstar: Du är en drömmare som inte riktigt vågar leva ut dina drömmar. Dina annorlunda tankebanor bidrar med en värdefull dimension till både mig och resten av din omgivning. Din omgärdande mystik ger dig en potential du inte riktigt lyckats använda...

Jabba:  I gamla tider var du en lojal följeslagare som följde med på diverse upptåg... I nutid har du allt mer försvunnit ut ur bilden, men det finns alltid en öppen väg för dig om du vill göra comeback...

JB: "Varför göra det enkla svårt" hade kunnat vara ditt motto.. Du lever efter insikten att livet egentligen är något enkelt och att det inte tjänar något till att göra det för abstrakt... En viktig lärdom för många...

GC: Du kombinerar som jag ser det ett stort inre lugn med förmågan att komma med helt galna upptåg... Du skäms inte för någonting och är en bra isbrytare på tillställningar som håller på att stelna... En stämningshöjare..

Mrs Andersson:  Du är lätt att kommunicera med, och du fixar till jävla bra fester när bara humöret är det rätta..

Förebilden: Du är en naturlig talare med en nästintill kameleontisk anpassningförmåga. I rollen som rådgivare förmedlar du mycket visdom till omgivningen...


De var alla jag kunde komma på för stunden

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0