skumma skador, lyckat tal, nya skor...

Igår var det ett gymbesök inplanerat... jag och 1744 inledde med löpbandet där vi 12,30 respektive 15,00 minuter senare var klara med våra tre kilometer...

När min gymkamrat var färdig med löpbandet, trampa han snett när han skulle gå av det.. Den normala reaktionen hade varit att man svurit en aning och haltat vidare... men istället vred han sig i smärtor och skrek som om han brutit benet på fyra ställen samtidigt som någon ryckte ut hans tarmar typ... Frågan man då ställer sig är om han har extremt låg smärttröskel eller om han lyckades med den tråkiga bedriften att skada sig allvarlig genom att trampa snett utan någon som helst hastighet eller kraft... Undertecknad hoppas på det förstnämnda...

Idag höll vi tal i skolan... Det kändes som det gick bra för mig, men betygen skulle skickas ut om några dagar... Det lustiga var att 1744 sa att jag var en mycket bättre talare live än när vi hade övat dagen innan... Hur som helst stack jag ut rätt mycket från mängden  (vi hade tre olika teman att välja på) där de flesta hade valt alldeles för mesiga och opersonliga tal i min smak...

En sak som jag störde mig rätt mycket på var när eleverna skulle ge varandra feedback... Det känns som att vissa hela tiden försökte komma på bra saker att säga, även till de som verkligen sög... Okej att man inte vill ställa till kontroverser genom att såga sina klasskamrater men då kan man ju lika gärna hålla käften istället för att ljuga (jag valde att hålla käft) Som det blev nu fjäska alla för varandra och läraren fick bli den som sågade de som sög, och det känns ju inte det minsta konstruktivt...

Efter en tids smärtande hälsenor kom jag fram till att nya fotbollsskor kunde var boten på problematiken... Sagt och gjort blev det inköpt ett par nya... och det visa sig vara en bra investering för hälsenornas skull... sen att jag fick lagom ont i ryggen istället... det bjuder man på..;) Lite rolig grej när vi hade straffläggning för att kora vinnande lag på träningen... alla andra sköt nere intill ena stolpen... så hetsa målvakten... "Gå på kraft då, jag tror inte du vågar"  Så jag stegade fram och sköt ett stenhårt skott rakt mot hans huvud, så han fick slänga sig till marken för å inte bli träffad..:D  ( ett visare val hade kunnat vara att ta upp händerna och på så sätt rädda...att bara stå kvar hade också varit ett alternativ, men tror inte någon normalt funtad människa får ett sånt skott i huvet för att vinna på träning)

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0