slavlöner, billigt på konsum, oseriöst pressmeddelande..

Idag stack 1744 i väg på den största ripoffen till arbete jag har hört talas om i hela mitt liv.. För att få det tveksamma nöjet att dela ut City Helsingborg i två dagar med 80 spänn i timlön (90 inklusive semesterersättning) tvingades han sticka till Malmö för att skriva på kontraktet.. till råga på allt ville den äcklige kuksugaren som är distributionschef för City Helsingborg att de skulle ha uppehåll 2 timmar mitt i arbetspassen (ett otyg även McDonalds och andra kedjor med tveksamma moral och oändlighet sysslar med, jag menar vad fan har den anställde för nytta av två timmars obetald paus mitt i passet?)

Sen med tanke på att vi såg äcklet köra runt i sin bil i Helsingborg på förmiddagen idag, så framstår han ondska ännu större..varför inte bara ta med kontraktet och grejerna typ...

Nåväl jag räknade på vad 1744 har för faktisk timlön de närmaste dagarna...

antal arbetade timmar 6.30-1300 = 6,5*2 =13
släpa sig till Malmö 3 timmar tur å retur

total 16 timmar

utgift = 150 spänn

antal betalda timmar 6,30-9,00 11-13= 4,5 *2 = 9

lön 90*9= 810

förtjänst 810-150 =660

effektiv timlön 660/16= 42 spänn

Summa summarum han tjänar samma som jag gjorde när jag hade kommunalt sommarjobb när jag gick i nian... lysande..:D

I dagens annonsblad från den lokala konsumbutiken framkom en väldigt överraskande uppgift... att det blev billigare att handla maten där än att käka på den lokala pizzerian för ovanlighetens skull.. Detta var jag tvungen å fira genom att handla en massa...  som "tack" för att jag handla en massa fick jag även en rabattkupong som gav 60 spänn rabatt om man gick 2 personer på Bio (Söndag-torsdag) innan 16-e oktober...

Det låter lättare sagt än gjort... Dels måste jag fixa fram en dejt tills dess, dels måste jag övertyga fanskapet om rimligheten i att gå någon av de dagar som ingen någonsin går på bio... livet är inte lätt alla gånger...:P

Idag fick vi en ny skoluppgift... en enkel sådan... att skriva ett pressmeddelande där vi inte behövde intervjua någon utan fick hitta på källor själva... När jag satte mig vid datorn flödade inspirationen av det mer oseriösa slaget, men följde mallen så skrev ner det iaf... återstår att se om 1744 är lika nöjd... och om han eventuellt skulle vara nöjd, om läraren är nöjd... nåväl så här blev det...

2008-09-26: Samarbete i Kina men det handlar inte om modersmjölk!

Den senaste tiden har det ryktats om att vi har inlett ett samarbete på modersmjölksfronten med det kinesiska företaget Cujk Ai Jin (som översatt betyder "Den ursprungliga brygden") Det kan bekräftas att vi har inlett ett samarbete, men detta gäller framtagandet av en ny högkvalitativ läskedryck  som kommer att lanseras så fort alla juridiska dokument är ordnade!

Sedan informationen om vårt samarbete i med Cujk Ai Jin i Kina läckte ut, har det spekulerats kraftigt huruvida vi återigen ska ta upp vår tillverkning av modersmjölksersättning. Vi bekräftar samarbetet men till skillnad från ryktena så handlar det om framtagandet av ett nytt läskedryckskoncept.

Vår marknadsavdelning har kommit fram till att ett recept från 1886 i en modifierad form kan bli ett utmärkt tillskott i lyxsegmentet av läskedrycksmarknaden. Då vi saknar egen kompetens inom läskedryckstillverkning fann vi att ett samarbete med den snabbväxande Cujk Ai Jin koncernen var vår bästa väg att gå.

•-          High end segmentet av Läskedrycksmarknaden är en ej intagen position och vår förhoppning är att där finns en oändlig tillväxtspotential (*1744-s namn*, marknadsdirektör)

•-          Vi tror att Cujk Ai Jin med sin exemplariska marknadsföring kommer att bli dominerande på den kinesiska marknaden som vi vill etablera oss på. (*Masterns namn* , VD)

Vår tilltänkta läskedryckslansering har hyllats av nykterhetsförespråkare, då dess uppiggande effekter gör att den förenklar för alkoholfria fester.

•-          Vår utopi är att alla människor förstår den inneboende skönheten i sin nyktra personlighet och därmed inte behöver alkohol. Nu lever vi dock i en annan verklighet och vår förhoppning är att Nestlés nya läskedrycksatsning kommer att leda till en läskedryck som är så god och uppfriskande att människor inte känner behov av att hälla sprit i den! (Spik Nykter, ordförande Nykteristförbundet)

Våra goda leverantörskontakter medför att vår läskedryckssatsning kan bli den första läskedryck som är både miljö- och rättvisemärkt.

•-          Att få bli leverantör till en läskedryckstillverkare är precis den väg landet behöver gå för att kunna satsa på mänskliga rättigheter och hindra miljöförstöring (Augusto Fidel Castro Pinochet, Colombias exportråd)

Våra läskedrycker introduceras förhoppningsvis inom en snar framtid, beroende på hur lång tid den juridiska processen tar. Vi återkommer med mer information när en lansering närmar sig

För mer information, ring vår VD *Masterns namn* på *Masterns nummer* eller besök www.absinthallstars.blogg.se


Som den observante läsaren förstod så var vårt koncept att återskapa Coca colas originalrecept men kokain i... Läste ni hela texten utan å fatta det är ni dumma i huvudet... Läste ni inte fejk pressmeddelandet så har ni inte missat något...

// Mastern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0