Tre tämligen ointressanta dagar...

De tre senaste dagarna har varit tämligen ointressanta, och inte erbjudit mycket till anekdoter och spänning... För att bloggens läsare inte ska gå runt å vara oroliga för att undertecknad gått å blivit kidnappad av maffian (eller kanske ännu värre tyglat sin exhibitionistiska sida) så summeras de minsta ointressanta händelserna i alla fall...

Tisdag: Inledning av ny kurs "Strategisk kommunikation" Det mest positiva med denna kursen är att det bara är den och tre till innan examen..;)

Då det var rea i en snobbutik passa jag på att köpa lite finskjortor...En rutig skapelse av D-One som var sänkt från 1200 till 300 och som faktiskt såg ganska snygg ut... En illröd sak av Eton som var sänk från 1000 till 100, som jag kan ha under en svart kavaj om jag vill leka vampyr eller renässansfäktare... samt ett presentset med slips, bälte och manschettknappar... sänk från 1000 till 200...

600 spänn konsumerade på snobbkläder och förhoppningsvis ska dessa hjälpa mig i mina kall..;)

Råka även få några dobbar i vaden på fotbollsträningen på kvällen vilket de flesta säkert tycker är välförtjänt... ;)

Onsdag: Var och dömde en Oldboysmatch ute på Heden... när jag passerade Förebildens boning såg jag att den lokala pizzerian hade en deal 39 spänn för alla pizzor på avhämtning... Tanken på en smarrig oxfilepizza vattnades i munnen på mig, men fanskapet var inte hemma så avhämtningsalternativet föreföll mindre lockande..(hade varit 4 kilometers cykeltur med pizzan på pakethållaren, så den hade hunnit bli kall och trilla av några gånger)

Fick en ganska lustig historia serverad annars... En tjej som tyckte att pojkvännen var gullig och grym i sängen, men för snobbig för hennes ideologi och därmed dumpade honom... Här hade jag kunnat vinna några billiga poänger genom att fördöma snobbar som slösar bort pengar på lyx istället för att skänka till behövande i Afrika, men det får fan finns någon måtta på hyckleriet... 

Så ja: Är du rik, snygg, gullig, bra i sängen, men för snobbig för undertecknad så tveka inte att höra av dig med din intresseanmälan i alla fall

Torsdagen: 1744 (som för övrigt har fått sitt bloggnamn på grund av att han påstår att hans släkt ligger på denna plats i adelsregistret) tjata med mig till studentvillan... Där hände absolut ingenting av intresse.. Medan jag satt i en fåtölj och bida min tid fundera jag på hur fan ens släkt hamnar på 1744e plats i adelsregistret... jag menar ens förfäder kan ju inte ha gjort något minnesvärt i rikets tjänst för denna ranking..:P De två troligaste alternativen jag kom på var...

1: ens förfäder har skänkt en häst till någon kung som skulle på ett brådskande möte...
2: Någon kung lova någon bondflicka en adelstitel för att få komma till...

Kanske lika bra att fråga källan i morgon? ;)

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0