Vältalighet och Drakens flykt...

I onsdags var vi på gymmet... Under de avslutande magövningarna såg herr Drake inte ut att må alltför bra... men han greja biffen på något sätt...

Idag var det återigen dags för gymmet... Men nu ringde Draken och meddelade att han ställde in kvällens gymmande för att han skulle träna med sin fader... så långt allt väl... men sen kom den logiska kullerbyttan... Han skulle å träna på kemiras gym, men enda problemet var att hans farsa gick i pension därifrån häromåret... Det är inte lätt med undanflykter alltid..;)

Fick tillbaka betygen på retorikdelen idag.. och yours truly hade VG... Skönt å få credit för sin vältalighet.. Känns som att talekonsten kan vara väldigt användbar... ska nog läsa några fler böcker än den vi haft i skolan när jag får tid och lust...;)

Den senaste tiden har brorsan varit på läger med skolan ute i skogen... Uppenbarligen har han inte trivts därute för min telefon har gått varm... tråkigt nog har han inte frågat mig om relationsråd så jag har inte fått möjlighet att förbättra hans kärleksliv med min rådgivning (försämra förefaller omöjligt)

I helgen blir det fotbollsdömande, plastfäktning... och om rådet vill flaskdejting

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0