Allmänt trist påsk!

Påskhelgen 2009 kommer inte att gå till historien i mitt minne... Den har kort och gott varit fruktansvärt seg och händelselös!

Den primära orsaken till detta tituleras påskmiddagar, denna årliga händelse som inte är särskilt stimulerande att besöka, men som det är ännu mer ostimulerande att inte besöka när alla andra gör det.

Idag fanns det defacto möjlighet för mig att besöka en påskmiddag, men jag skulle döma fotboll så valde att låta bli. När jag väl dyker upp vid planen fanns inte en kotte tillgänglig, och domartillsättaren hade passande nog sin mobil avstängd så att jag inte kunde ringa och framföra min klagosång! Sen bar det av hem, tänkte ta en tupplur å sen spana HIF på TV, varpå jag sov i flera timmaroch missade hela matchen. Succéfylld dag med andra ord!

Annars har jag fått några konstiga fyllesamtal i helgen. Konstiga såtillvida att istället för att fyllot ringer, och drar en oändligt lång och obegriplig monolog (ofta någon form av böleri) så har fyllona ringt för att höra mina monologer. Det är i mitt tycke mycket tråkigare, för även om jag långt ifrån ogillar att mala om saker, så känns det mer stimulerande med information utifrån om man bara sitter och har tråkigt.

Övrigt

Min broder såg ut som en amerikan efter dryga veckan i New York, och Chewie har fått ordinerat någon hemsk diet. Jag känner mig smalare och smalare för var dag, fastän jag egentligen gått upp ett kilo eller två den senaste månaden..

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0