fina premier, mycket böcker, svidande insikter

Igår fick jag en trevlig överraskning med posten. Premierna för att jag valde att prenumera på Sportmagasinet. Med premierna följde en papperslapp "De ordinare premierna tog slut, så du får dessa istället".  I paketet fanns en flaska matrixschampo en burk matrixvax samt ett par Salmingkalsonger. Blev lite konfunderad och tänkte "Har jag verkligen betalt så mycket för Sportmagasinet?" så jag konsulterade mitt kontoutdrag och kom fram till att hela kalaset gick på 149 spänn. Således var det en bra deal för mig, nu återstår det bara att se om tidningen håller samma klass.

Som smolk i glädjebägaren dök det dock upp en räkning till CSN på 3000 eftersom de ansåg jag hade tjänat för mycket 2007. Men regler är regler hur idiotiska de än må vara (jag menar hur kommer någon på tanken att straffa folk för att de bidrar till samhället genom att betala skatt?). Ska man se något fint i det hela hade notan kunnat bli flera tusen till om CSN verkligen hade velat jävlas!

De senaste dagarna har det blivit mycket böcker köpta vilket berott på Akademibokhandlen hade halva reapriset så jag kände mig manad. Jag tycker det är Skönt när man köpa vettiga böcker till bra priser, till skillnad från alla vidriga groteskt överprissatta kursböcker man köpt genom åren.

Igår var det annars första gången jag tränade fotboll utan underställ för i år. Det hade både goda och dåliga sidor. Den goda sidan var att det var så jävla skönt å slipa att ha det kliandet fanskapet som trycker mot huden. Den dåliga sidan var att jag skrapade upp hela benet när jag skulle glidtackla på Laröds plastmatta. Att det gör ont  att glidtackla utan underställ på en kass konstgräsplan är således en insikt som har svidit det senaste dygnet.

Tidigare idag mötte jag en granne i korridoren, hans illröda ögon antydde en kraftig berusning klockan 1700 på eftermiddagen. Han erbjöd mig att smaka på hans grogg vilket jag passande nog avstod ifrån. Det visade sig att  han drack Absint blandat med påskmust, (50/50 blandad) och efter två groggar hade han uppenbarligen kommit på att det var dags att kasta in handduken. Orutinerat!

Kvällen har annars varit jävligt tråkig. Inte haft något att göra så gjort så lite som möjligt. Chewie erbjöd  förvissomig att hänga med honom och frugan å spana The Sounds på The Tivoli. Men jag tyckte att 250 spänn i entré var lite saftigt pris att betala för att lyssna på ett band som inte intresserar mig nämnvärt (Inget emot dem på något sätt dock) Så jag lyssnade på bankkontots vädjan å blev hemma.

Årets första dömande i morgon. Ska bli nice å se om takterna sitter i.

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0