flytthjälp, plattmatch och utebliven feedback.

Igår tvangs jag uthärda något som de flesta hittar på diverse krystade bortförklaringar för att slippa. Tvingades vara flytthjälp åt Chewie som vid 25 års ålder kom på att det var dags å lämna det trygga familjehemmet å bli en familjeman istället typ. Av någon outgrundlig anledning var den skumma skåpbilen som användes till flytten alldeles för liten så när jag efter fem timmar kastade in handduken å stack för att spana HIF var de långt ifrån klara typ. Men vill man ha det snabbt och effektivt fixar man en stor bil, annars får man slita satan..

HIF-s match var annars skandalöst dålig och jag ångrar att jag tvingades se eländet, för maken till plattmatch har jag inte sett sen Ljungskilematchen förra året! Bättre kröka rygg än att utstå något sådant!

Slutligen vill jag gnälla loss om den totalt uteblivna feedbacken man får överallt. Varken coacherna i HAIS eller representanterna från HFDK är några höjdare på det.

Inför säsongen utlovade exempelvis tränarteamet kontinuerliga samtal med spelarna så att de kan utvecklas och så vidare. Men i praktiken rör det sig om att han ena står sidan om utan å säga ett ljud, och den andra  gnäller till ibland på uppenbara saker som att man slår en kass pass eller något. I mitt tycke är stating the obvious inte mycket till feedback utan bättre få höra lite direktiv å vad man ska tänka på osv men inte ett ljud! Sen är träningsupplägget för i år helt värdelöst! Jag menar varför öva en jävla massa på att jogga fram och tillbaka på att göra överstegsfinter eller sulfinter för sig själv? Hur ofta gör man sånt i matchsituationer?

Hos HFDK är feedbacken om möjligt ännu värre, betalade medlemsavgiften förra året, 500 spänn som jag ångrar djupt! I år sket jag sonika i att pröjsa då jag har noll intresse för att sponsra den klubben för inbördes beundran! Sen är jag extra irriterad just nu, när jag fick reda på att min klassificering har sänkts så att jag inte får döma juniorer eller B-lag i år. Visst kanske man gjorde dåliga insatser förra året men då ska man åtminstone få en motivering å lite återkoppling på saker som kan göras bättre?

Ajja måste ändå släpa mig till det tre timmar långa mötet för inbördes beundran i morgon för årets domarkläder ska delas ut! För övrigt har jag fått information om att vissa domare läser denna bloggen, och vill ni tjalla för styrelsen om vad jag tycker om deras insatser, så bring it on!

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Necro83

Vafan, glömde ju flytten...oops

2009-04-22 @ 23:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0