Nöjd trots snöplig förlust

Idag lirade vi B-lagsmatch mot Ekeby. Trots ett stundtals ganska bra spel så slutade det med en uddamålsförlust (3-2 till Ekeby).

Orsakerna till förlusten var främst:
  • En pinsam oförmåga att göra mål på våra chanser. En icke namngiven person på topp missade en fem-sex lägen varav ett med öppet mål! Illa!
  • Otur med domsluten, två av Ekebys mål gjordes av spelare som var uppenbart offside
Min egen insats var jag dock nöjd med, inte för att den var jättebra men för att den var väldigt mycket bättre än katastrofinsatsen sist jag spelade. Rent generellt spelade jag stabilt defensivt och skapade en del offensivt genom att rensa bollen långt in på motståndarnas planhalva så att den råkade studsa fram till den tidigare nämnda målsumparen. Tappade dock lite i markeringen på Ekebys 1-1 mål men det är inte var dag någon står med ryggen mot mål och göra en bicleta rätt upp i krysset, så det målet var de värda. Riktigt snyggt var det!

Bäst i HAIS var något otippat mannen som sprang runt aspackad på Tivoli iklädd en skabbig björndräkt i natt. Herr Björns prestationer höjdes uppenbarligen av bakfyllan (eller om han fortfarande var full?) Riktigt oväntat var det när han från mitten av egen planhalva satte full fart, sprang över hela planen och drog in bollen i mål!

Lärdomen av detta är att om jag ska supa hårt kvällen innan match så måste jag låna den skabbiga björndräkten då den uppenbarligen är magisk!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0