Premiärdömning och 15 minutes of fame..

Idag dömde jag min första match för året. Lite sent kan tyckas, men å andra sidan är jag ingen jättefan av att stå på linjen med en flagga i  näven och frysa satan i en iskall februarivind, så har helt enkelt inte bokat några uppdrag förrän nära inpå säsongen.

Dömde en juniormatch och det gick okej, var väl några tabbar men inga horribla domslut. Således blev jag varken hyllad eller sågad av spelare eller ledare efter matchen.

Eftersom folk tycks ha tröttnat på att jaga plastiga bollar satt jag och Chewie i bastun istället ikväll. Med oss ner hade vi fyra öl, och eftersom min intention för de närmaste veckorna är relativ nykterism, så fick Chewie dricka samtliga. Rätt starkt jobbat faktiskt.

Sen bar det av till tivoli eftersom vi hade gratis inträde tack vare en facebookinbjudan. JB bjöd på en cider och eftersom nykterhet inte behöver vara ett absolut begrepp så var det bara att tacka å ta emot.

Efter några händelselösa timmar ringde en domarkollega och föredetta innebandylagkamrat och drog en vals om att vi skulle döma en dygnet runt turnering på Västergård klockan 4 på morgonen. Uppenbart hade han sett mig och en stund senare hittade han mig. Som en av bloggens trogna läsare ville han bli omnämnd i den oftare, och under namnet Den Snygge Plastfäktaren (DSP), för att stå i konstrast till en annan karaktär nämligen Den Tjocke Plastfäktaren (DTP). Nu är jag dock inte den som går runt och hyllar mäns utseenden så hans namn får bli Den "Snygge" Plastfäktaren för att betona att jag inte lägger någon värdering kring hans utseende.

Tydligen var DSP där med resten av bloggens läsare, så ett tag "schtekte" vi eller bildade böghög beroende på perspektiv.  DSP bjöd även på en Tequillashot för att hylla mitt goda arbete innan han stack vidare.

Slutligen blev jag ombedd att nämna att Den Tjocke Plastfäktaren hade ökat sitt midjemått med 5 centimeter i år genom en diet bestående av fyra hamburgermål om dagen. Förstår inte riktigt relevansen i informationen, men det gäller att ge läsarna det vill ha!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0