solnedgångar, fräscha nykterister och håriga norrländskor..

Igår kom jag äntligen igång med jobbsökandet. Ett CVutkast är skrivet och jag ska spamma Internet med det de närmaste dagarna. Sen om det blir succé eller pannkaka återstår att se! Efter att ha spammat några sidor med mitt CV kom jag på att det kanske var gymdags. Dock tyckte ingen annan i min omgivningen att det var det, så jag råkade hosta lite och "kom på" att jag nog fortfarande var förkyld och därmed skulle spara mig till dagens fotbollsträning.;)

Istället dök Chewbacca upp och vi spelade TV-spel helt fredligt tills CR tvingade med oss ner till stranden för att bevittna stranden med sin vän, en riktigt fräsch nykterist. Där lyckades jag med att få två minus inom en halvtimme.

  • - ja jag tror inte vi presenterat oss förresten, Martin
    - *Nykteristens namn* men det har vi visst på Crom för några månader sen
    - Ja just fan, de var du. Men vi snackade inte så mycket där ju
    - Jo då, du malde som fan i en timme.

    Noll koll på vem människan är och tillika redan tråkat ut henne med Mastern monologer vid tidigare tillfälle. Känns spontant som ett minus
  • Jag hade inte duschat på några dagar och kom dit med ett lökigt träningsställ. Inte direkt "dressed for success" med andra ord. Där tycker jag dock att CR kunde ha varnat. En jävla skillnad på meningarna "Kom ner till stranden å titta på solnedgången med mig" och "Kom ner till stranden och titta på solnedgången med mig och min fräscha väninna, *Nykteristens namn* , som du för övrigt träffade på Crombar för några månader sen"

    Ajja man kan inte få allt.
Sen var det dags å spana landskamp hemma hos mig. Kvällen till ära kom Chewie och CR på att de var hungriga och passade på att äta upp min mat, så jag får hämnas genom att dra dit å äta upp deras vid lämpligt tillfälle.  När jag såg att sopan Petter Hansson återigen var med i Sveriges laguppställning blev jag aningen upprörd. När sen Serberna gjorde mål efter 40 sekunder för att Petter Hansson var kass i sin markering blev jag inte gladare direkt... Men handen på hjärtat tror jag inte det blir VM för Sverige med de spelet de har nu. Jag menar fyra spelade matcher, en vunnen och tre stycken 0-0 de säger allt om vilken fotbollsmördande syn Lagerbäck har!

I morse fick jag slutligen SMS av Paperboy som uttalade sin frustration över samernas kroppsbehåring. Tydligen hade han hamnat i en bastu med tre stycken samekvinnor som hade 5 centimeter tjocka buskar.  Dessa enorma buskar hade effektivt tagit död på alla hans drömmar om att ha orgier med samekvinnor i en bastu. När drömmar förstörs blir man ofta frustrerad vilket medförde att Dr. Lunkmaster fick rycka in och vara telefonjour. 15 minuters samtal senare var mitt råd följande "Ja men säg åt dem å raka bort busken då, så blir alla nöjda å glada?"

och med de visdomsorden avslutar jag dagens sändning

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0