sten i glashus och obefogad oro?

När jag satt och jobbade med magisteruppsatsen idag, så ringde Chewie lite oväntat å ville göra gymcomeback, lite otippat men bara att slå till

Ett antal timmar senare hade vi gymmat klart och mitt godissug hade stigit markant. Dock insåg jag det något tveksamma i att äta godis direkt efter träning så begav mig till den lokala kosttillskottsbutiken för att köpa Gainomaxliknande proteinpulver (de vill säga proteinpulver som är så pass sockrat att sockret tar bort den vidriga proteinpulversmaken) butiksägaren tyckte förfrågan var konstig eftersom det i hans tycke fanns betydligt bättre proteindrycker, men såna är en direkt plåga att få ner så de slipper jag helst.

Hur som helst fann han sig snabbt och plockade fram en burk med ett pulver som matchade det jag efterfrågade. Sen drog han något som i mitt tycke var synnerligen löjeväckande "Ja alltså fördelen med detta pulver jämfört med Gainomax, är att här slipper du konserveringsmedel". Tycker det är väldigt lustigt att en sådan av alla skulle vara rädd för tillsatser i maten, jag menar det känns som att proteinpulverpåsen innehåller tonvis med kemikalier och tillsatser om något.

Hur som helst, när jag kom hem blanda jag upp en bytta och konstaterade att eländet smakade helt okej, i mitt tycke lite sämre än Gainomax men å andra sidan får man en halvliter färdig brygd för samma pris som en 25 centiliters Gainomax så fortfarande en bra sak att ha hemma!

Chewie drog annars till med årets sten i glashus när han gnällde om att jag inte skulle köpa hem en fet godispåse att avnjuta framför champions league. För han har väl säkert gått upp en tio kilo i år, vilket han replikerade med "Äh jag tycker inte 10 kilo är så mycket, rätt stabilt att jag inte gått upp mer med tanke på hur lite jag tränat i år" Med all sannolikhet är 10 kilo betydligt mer än 5 centimeter i midjemått, så DPT släng dig i väggen, du är inte osund nog..:)

// Mastern

Kommentarer
Postat av: D "S" P

DTP har gått upp 17kg detta året. Han är sjukt fet! Käkar McD och BK hela tiden!

2009-04-09 @ 00:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0