svängig match, Stampusinnebandy, Cola Zero

Idag var det dags för fotbollsdömande. En p15 match mellan Högaborg och Ramlösa på Västergårds plastmatta. Högaborg dominerade första halvlek fullständigt och ledde med 5-0 i paus. Då funderade jag mest på hur mycket sifforna skulle rinna iväg. Men i början av andra halvlek chockstartade Ramlösa och gjorde tre snabba mål första tio minuterna. 5-3 och 30 minuter kvar å spela således. Ramlösa hade ett flertal bra chanser till men istället lyckades Högaborg få in ett turligt 6-3 mål och sen gick energin ur Ramlösa och matchen slutade 7-3

Viktiga händelser:

  • En i publiken berömde domarinsatsen i halvlek, det har inte hänt sen senaste istiden typ.
  • Var nära att ofrivilligt passa fram till ett Högaborgmål. En i Ramlösa rensade nämligen bollen mot mig från några meters håll, så jag hann så klart inte flytta mig, men fick upp ett knä reflexmässigt för att skydda mina ädlare delar. Denna knästuds gick fram till en fristående Högaborgare som lyckligtvis hade sett mig träna straffar igår och sköt högt över
Senare på dagen var det dags för Stampusinnebandy. Min fotbollsform börjar visst avta, så lyckades träffa mål några gånger åtminstone.

Slutligen blev det en runda om Netto för att köpa läsk och på så sätt få fler gratis DVDfilmer.Den riktiga Colan var slut så jag fick köpa fyra flaskor Cola Zero istället, vilket var lite av en missräkning. Men det fina i kråksången var att jag fick 2 filmer på köpet och inte en, så jag känner att jag gick plus ändå!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0