Team Lunkmaster VS Team Paperboy

Då paperboy gör en påskcomeback i Helsingborg från sina studier av diverse buskar i Luleå så beslöt vi oss för att lira en fotbollsmatch. Passande nog så tog vi båda med oss fyra vänner var, så vi beslöt oss för att köra matcher mellan gängen så att Team Lunkmaster och Team Paperboy gjorde upp om ära och prestige!

Den första matchen var jämn med Team Lunkmaster som segrare med 10-7.  Andra matchen ledde vi med 8-4 när följande händelser inträffade:

  • Flera spelare i mitt lag slutade att röra sig fullständigt och stod mest å tittade
  • Team Paperboy kom på att de hela tiden skulle stressa mig eftersom jag var spelfördelare, och mitt lag hade slutat springa
Med dessa händelser var matchen körd så vi släppte in sex mål i rad och förlorade, fy fan vad jag blev lack på det! I mitt tycke är det inte acceptabelt att uppträda så lojt och nonchalant om man har en god chans att vinna bara man anstränger sig.

Nåväl här är rapporten spelare för spelare i lagen:

Team Lunkmaster:

Mastern: Trots bakfyllan var undertecknad den bäste spelaren i laget som bar hans namn. Spelade som spelfördelande försvarspelare. Gjorde en del mål men passade framförallt fram till många.

Chewbacca: Mannen vars brist på teknik och passningsskicklighet får min att framstå som en hybrid av Ronaldinho, Messi och Kaká. Skötte sig okej som back defensivt då han är hård att möta!

RockStar. Brytningssäker men alldeles för rädd om sina ben för att göra en bra match, okej att man inte behöver gå in för att kapa, men att fjolla runt som en balettdansös och vara livrädd för närkontakt, är inte bra.

GC: Bättre än väntat som anfallare i första matchen då han tog ner bollar och gjorde en bunke mål. I andra matchen var han som förbytt, och var fruktansvärt loj och ofokuserad samt rörde sig inte många meter.

Piratens vän: Vårt lags bäste målgörare! Hade en lurig spelstil där han i en stunden verkade helt slutkörd för att få motståndarna att slappna av, för att i nästa sätta in turbon, springa förbi, och stänka in bollen.

Team Paperboy

Paperboy: Försökte sig gång på gång på diverse tricks han sett på TV. Det gick sällan bra. Däremot passade och sköt han rätt bra när han väl fick chansen.

Före detta Haisspelare: Klart störste stjärnan i Team paperboy! Sprang mest, passade bäst och gjorde flest mål.

övriga spelare: Varken bu eller bä enligt min åsikt

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0