tennis, ecodriving-tävling, kylslagen grillning med heta brudar..

I morse lira jag tennis med farsan. Gick varken sämre eller bättre än vanligt så jag vann komfortabelt med 6-3, 6-1.. Men skönt med dagens motion. Efter det mötte vi upp med Chewie på Haket för å käka lunch. Nice!

Sen bara det av till Väla där bilmärket KIA hade en ecodrivingtävling. Som tack för att man ställde upp i denna tävling fick man presentkort på Max för en hundring. Win-win situation med andra ord. För att få ställa upp i tävlingen ombads man först provköra en av deras andra bilar. Givetvis svarade jag att det inte spelade någon roll vilken annan bil jag fick köra, eftersom jag var där för tävlingen. Så fick provköra en KIA Picanto som förmodligen är den klenaste bilen som mänskligheten skådat! Drog ut på motorvägen och satte plattan i mattan! Det tog fem sekunder för bilen att axa från 80 till 90. Synnerligen oimponerande prestanda således även om det är najs kan kunna få en splitterny bil för 79000.

Sen var det dags för en riktig bil och Ecodrivingtävling! Tävlingen gick kort och gott ut på att man skulle köra en viss sträcka på under tio minuter och förbruka så lite bensin som möjligt. Vi började strategiskt och stängde av AC-n för å spara bensin, men det hjälpte föga när varken jag eller min kartläsare Chewie kunde läsa kartan så vi körde i helvete fel.:) Fadern var helt konfunderad efteråt och kunde inte förstå hur vi kunde lyckas med denna bedrift. Fast å andra sidan stängde inte han av AC-n så han vinner inte heller.:)

Eftersom Chewie sågat båda mina förslag på inflyttningspresent till honom och frugan (en Caroline af Ugglas CD och en personvåg) så fick han efter vårt misslyckade tävlingsförsök följa med in på Väla och hjälpa mig att handla upp mitt födelsedagspresentkort i present till honom och frugan. Även om överraskningsfaktorn försvinner är det ju bättre att folk får vad de vill ha och Caroline Af Ugglas CD var för dyr för att ge bort bara för att jävlas!

Sen ikväll var det grillning med Chewie, CR, CR-s väninna ,som får bloggnamnet Den Snygge Nykteristen, och några andra. Grillning visa sig var en dum ide då det var svinkallt på Gröningen, så det bar av hit för att kolla film. Lägenheten var för en gångs skull städad men på något sätt lyckades jag eller filmen skrämma bort alla illa kvickt! Eftersom jag inget dumt gjorde konstaterar jag att Hitch måste vara en jävla kass film!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0