undersökning klar, tuff konkurrens och omvänt hos Direktören...

Idag fick vi in en del undersökningsmaterial till Magisteruppsatsen, det kändes bra och indikerar att man är ett litet steg närmare att få sitt civilekonomdiplom till sommaren. Arbetet fortsätter annars hyfsat även om jag är lite smått oroad över att bristen på ambition och arbetsvilja kommer stå oss dyrt. Ska man vända på det är det ett positivt tecken att vi kommer framåt trots att vi bara kör på halvfart, och vi ska nog kunna få till något riktigt bra om vi lägger i högsta växeln snart!

Fick uppfattningen att HAIS assisterande tränare hade läst förförra blogginlägget där jag var kritisk till årets träningsupplägg. I alla fall förde han ett anförande om att han förstod att vi var trötta på vissa moment av träningen, men att det var nödvändigt för att tekniknivån hos vissa spelare var bedrövlig! I mitt sinne kändes det som att han tittade på mig när han sa detta, men så behöver ju inte alls ha varit fallet, utan det kan ju ha varit fler klagomål på träningsupplägget, vad vet jag?

Angående träningen så har det gått mycket bättre för mig denna veckan än veckan innan som kan ses som någon form av lågvattenmärke. Sjukt nog är det stor konkurrensom platserna just nu med 30-35 personer som är på varje träning medan bara 22 ingår i startelvorna (A+B lag) som ska tas ut. Därmed missar jag måndagens match också vilket känns sådär, men det är bara att träna några veckor till så har man antingen höjt den egna standarden eller så har ett antal spelare kastat in handduken. Hursomhelst är konkurrens bra för laget, så länge tränarna tar ut rätt spelare, och angående det så har jag inga synpunkter!

Efter träningen bjöd jag över mig själv till Direktören för en hemleverans av Masterns monologer. Tanken var att säkra min nattsömn för de närmaste veckorna, så att inte den goda herren får ett stort sug av å höra mina monologer när han är full fyra på morgonen ! Nu hade Herr Direktör dock tänkt ut ett listig motdrag, han förde sina egna monologer i flera timmar så att jag knappt fick en syl i vädret. Så istället för att slängde ut mig när jag blev för tråkig, så stack jag hem självmant när jag blev för trött! Allting som vanligt men tvärtom med andra ord!

// Mastern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0