uppe med tuppen och dåliga val..

I morse skulle vi fixa några grejer för magisteruppsatsen tidigt på morgonen vilket medförde att jag var tvungen att vara uppe med tuppen. Med tanke på midnattsgroggen med Direktören kvällen innan, var det ingen höjdare men helt och hållet självförvållat.

Inför ikväll hade jag två alternativ

A: Se på HIF

B: Träna fotboll och ge fribiljetten till farsan.

Jag valde alternativ B som i efterskott visade sig vara ett genomuselt val. Medan HIF vann sin match så var min träningsprestation så usel att jag lyckades med att bli petad från B-lagsmatchen på måndag. Ödets ironi i det hela är att jag förmodligen hade varit uttagen om jag hade dragit å kollat HIF istället.

Men ja, nu finns ju risken för att det blir lirat på måndag ändå för tränaren sa något i stil med "Ja de var ju inte bra idag, men jag ringer runt så jag kanske hör av mig" Ska man se något positivt i det hela är det mycket bättre å ta en petning efter en kass träning än när man själv tycker man gjort okej ifrån sig. Jag menar lättare att vara missnöjd med den egna insatsen än att känna sig förfördelad!

Men på lördag får det bli ett självförtroendeboost på fotbollsfronten. Lirar med polarna då, så då blir det mer läge att glänsa lite. Det sjuka är att det känns som jag spelar mycket bättre då än vad jag brukar göra på träningarna, okej att det är lättare att dribbla å sånt, men får även fram passningar och sånt bättre. Sitter väl i psyket skulle jag tro.

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0